Eksperci ocenili Apple Watch podczas imprezy polskich fanów tej firmy

Inteligentny zegarek, zaprezentowany przez firmę Apple, ma uprościć korzystanie z telefonu; jego złota wersja będzie jednak nie tylko elektronicznym gadżetem, ale wyrobem jubilerskim wysokiej klasy - oceniają eksperci z iMagazine.

10.03.2015 10:10

Apple zaprezentowało Watch - inteligentny zegarek - 9 marca 2015 r. w San Francisco. iMagazine zorganizował debatę w Warszawie w ramach wspólnego oglądania transmisji konferencji Apple przez polskich fanów tej marki.

"Sposób, w jaki przedstawiono Apple Watcha mógłby sugerować, że powinien być on postrzegany jako nowe wcielenie klasycznego zegarka. Urządzenie będzie dostępne w kilku wersjach, w tym ze stali nierdzewnej oraz ze złota, a jego rozmiar podawany jest tak, jak w klasycznych zegarkach, czyli na podstawie średnicy koperty. To jednak tylko forma - jego możliwości są o wiele większe. Nie ma zastąpić telefonu, a raczej uprościć korzystanie z niego, ma wyświetlać kontekstowe informacje, których aktualnie potrzebujemy" - wyjaśnia Paweł Hać z iMagazine.

Cena najdroższego modelu złotego zegarka (10 tys. dolarów za limitowaną edycję zegarka z kopertą z 18-karatowego złota) zdziwiła wielu komentatorów, jednak Dominik Łada, redaktor naczelny iMagazine podkreśla, że świadczy to o zamiarze zupełnie nowego pozycjonowania produktów przez firmę Apple.

"Biorąc pod uwagę parametry techniczne, Watch nie różni się diametralnie od innych inteligentnych zegarków. Jednak nie powinniśmy myśleć o złotym modelu w kategorii gadżetu elektronicznego. Bliżej mu do wyrobu jubilerskiego wysokiej klasy. Tłumaczy to cenę i samą koncepcję limitowanej wersji. Złoty Watch będzie noszony przez celebrytów, ludzi sukcesu, zapewniając dodatkową reklamę firmie Apple" - ocenia Łada.

Redaktorzy iMagazine nie byli zaskoczeniu faktem, że zegarka nie będziemy mogli jeszcze przez jakiś czas kupić w Polsce.

"Zasięg premiery zegarka będzie o wiele mniejszy, niż w przypadku iPhone'a. Apple mogło zwyczajnie nie zdążyć przygotować się na wprowadzenie go w większej ilości krajów. Oprócz samej konieczności wyprodukowania odpowiedniej ilości zegarków, konieczne jest też bowiem przeszkolenie pracowników salonów, by potrafili doradzić kupującemu, a także zmodyfikowanie lokali, by można było w nich właściwie wyeksponować produkt" - dodaje Hać.

Watch będzie kolejnym elementem oferty firmy Apple, który budzi ogromne zainteresowanie użytkowników oraz deweloperów aplikacji; eksperci byli zgodni co do losów zegarka - Watch jest skazany na sukces.

Fani Apple z całego kraju spotkali się na cyklicznym wydarzeniu organizowanym przez magazyn iMagazine - jedyny na polskim rynku magazyn poświęcony komputerom, technologii oraz środowisku związanemu z Apple. W programie znalazło się m. in. wspólne oglądanie transmisji z konferencji Spring Forward, konkursy z nagrodami oraz panel dyskusyjny. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 200 osób.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)