EM&F chce w '10 zainwestować 120 mln zł; w '09 planuje marżę EBITDA 8‑9 proc. (opis)
1.9.Warszawa (PAP) - Grupa Empik Media & Fashion szacuje, że wydatki inwestycyjne w 2010 roku będą podobne do tych planowanych w 2009 roku i wyniosą około 120 mln zł. Marża...
01.09.2009 | aktual.: 01.09.2009 13:52
1.9.Warszawa (PAP) - Grupa Empik Media & Fashion szacuje, że wydatki inwestycyjne w 2010 roku będą podobne do tych planowanych w 2009 roku i wyniosą około 120 mln zł. Marża EBITDA w 2009 roku ma zostać utrzymana w przedziale 8-9 proc. - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej Maciej Dyjas, prezes spółki.
"Plany inwestycyjne na 2010 rok są porównywalne z bieżącym rokiem. Wydatki będą podobne i wyniosą około 120 mln zł" - powiedział po konferencji Dyjas.
W 2010 roku grupa planuje otwarcie 50-70 placówek, konkretne decyzje będą podejmowane pod koniec roku.
W 2009 roku nakłady inwestycyjne mają wynieść 120-130 mln zł. Spółka planuje otworzyć jeszcze około 30 sklepów.
"Do końca roku na inwestycje wydamy jeszcze 50-60 mln zł" - powiedział prezes.
Przedstawiciele spółki ocenili, że w średnioterminowej perspektywie EM&F zyska na kryzysie.
"Poprzez kłopoty niektórych podmiotów zmniejszy się konkurencja na rynku, dostępne będą lepsze lokalizacje, a poprzez prowadzone oszczędności nasze koszty będą niższe" - wyliczył Dyjas.
Spółka nie wyklucza przejęć, jednak jej kierownictwo podkreśla, że decyzje w tej sprawie będą zapadać najwcześniej za kilka miesięcy.
"Ewentualne możliwości przejęć widzimy na rynkach wschodnich. Niektóre podmioty na tamtych rynkach mogą wpaść w kłopot z płynnością" - powiedział.
Grupa rozważa również rozszerzenie swojej działalności w Turcji, ale podobnie jak w innych kluczowych kwestiach z decyzją chce poczekać na informacje o wynikach z kolejnych kwartałów.
Marża EBITDA grupy EM&F ma na koniec roku być na poziomie 8-9 proc.
"Spodziewamy się pozytywnych efektów po stronie kosztowej w II połowie roku" - powiedział po konferencji Dyjas.
"Utrzymanie marży EBITDA na poziomie 8-9 proc. jest ambitnym celem, ale uważamy, że możliwym do zrealizowania" - dodał.
W II kwartale 2009 roku marża EBITDA wyniosła 6,15 proc., podczas gdy w II kwartale 2008 było to 8,22 proc.
"Oczekujemy poprawy rentowności będącej efektem zamykania przez nas sklepów o niskiej rentowności, a otwierania sklepów dobrze rokujących" - powiedział Dyjas.
W pierwszym kwartale Grupa EM&F zamknęła 33 sklepy, w tym samym okresie zostały otwarte 34 nowe.
Spółka zakończyła program optymalizacji kosztów pracowniczych.
"Efekty programu są częściowo widoczne w wynikach II kwartału. W pełni pokażą się one w wynikach IV kwartału" - powiedział prezes. (PAP)
jru/ jtt/