Facebookowe oszustwo "na Biedronkę". 11 tys. osób już dało się nabrać

Karnet dla pięciu osób na darmowe miesięczne zakupy w Biedronce - oto nagroda w zdobywającym coraz większą popularność na Facebooku konkursie. Problem w tym, że to fałszywy profil, a sama sieć sklepów nie ma o zabawie pojęcia. Mimo to "złapało" się już prawie 12 tys. osób i liczba ta wciąż rośnie.

Obraz
materiały prasowe
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

Na Facebooku profil o nazwie "Biedronka Polska" pojawił się w sobotę wczesnym popołudniem i dość szybko zyskał na popularności wśród internautów. Dla uwiarygodnienia pojawiło się na nim kilka fotografii ze sklepu, a zdjęciem profilowym jest owad, występujący w logotypie sklepu.

Jedynym postem, który pojawił się na profilu niemal natychmiast była informacja o konkursie, rzekomo organizowanym przez jedną z najpopularniejszych w Polsce sieci dyskontów. Powód? "Urodziny naszego sklepu" - nie wiadomo jednak które to urodziny, ani o jakim sklepie mowa.

Zasady były dość proste. Po pierwsze, trzeba było polubić stronę. Po drugie, wpisać w komentarzu słowo "karnet" i na koniec udostępnić wpis informujący o konkursie.

W ten sposób post dość szybko rozprzestrzenił się po portalu społecznościowym, bo dało się na niego nabrać ponad 11 tys. naiwnych użytkowników. I liczba ta cały czas rośnie.

To znany mechanizm na Facebooku. Po ogłoszeniu wyników konkursu "zwycięzcy" muszą wypełnić formularz, w którym podają swoje dane osobowe. I o to internetowym oszustom chodzi.

O tym, że to klasyczna "podpucha", niech świadczy fakt, że Biedronka nie ma nawet swojej strony na Facebooku. O stanowisko poprosiliśmy jednak dla pewności Jeronimo Martins Polska - właściciela sieci.

"Zaznaczamy, że sieć Biedronka nie jest organizatorem wspomnianego konkursu" - czytamy w przesłanym nam stanowisku. Firma przyznaje, że docierają do niej sygnały o konkursach, w których wykorzystywane są logotypy i zdjęcia kojarzące się z Biedronką. "Apelujemy do klientów o zachowanie czujności i ostrożności, w szczególności, gdy są proszeni o wysyłanie smsów lub podawanie swoich danych osobowych" - ostrzega Jeronimo Martins Polska.

"Podkreślamy również, że nasza sieć publikuje informacje na temat prowadzonych konkursów i akcji wyłącznie na swojej stronie internetowej, a także w folderach marketingowych oraz innych materiałach dostępnych w naszych sklepach. Przypominamy też, że marka Biedronka nie posiada własnego profilu na portalu Facebook i nie prowadzi konkursów za jego pośrednictwem" - czytamy w oświadczeniu.

Wybrane dla Ciebie

Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Skazani za handel ludźmi przy zbiorach borówek. Padł wyrok
Skazani za handel ludźmi przy zbiorach borówek. Padł wyrok
Emerytura Jolanty Kwaśniewskiej. Takie świadczenie dostaje
Emerytura Jolanty Kwaśniewskiej. Takie świadczenie dostaje
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega