Trwa ładowanie...

Facebookowe oszustwo "na Biedronkę". 11 tys. osób już dało się nabrać

Karnet dla pięciu osób na darmowe miesięczne zakupy w Biedronce - oto nagroda w zdobywającym coraz większą popularność na Facebooku konkursie. Problem w tym, że to fałszywy profil, a sama sieć sklepów nie ma o zabawie pojęcia. Mimo to "złapało" się już prawie 12 tys. osób i liczba ta wciąż rośnie.

Share
Facebookowe oszustwo "na Biedronkę". 11 tys. osób już dało się nabraćFot: materiały prasowe
dqcrso3

Na Facebooku profil o nazwie "Biedronka Polska" pojawił się w sobotę wczesnym popołudniem i dość szybko zyskał na popularności wśród internautów. Dla uwiarygodnienia pojawiło się na nim kilka fotografii ze sklepu, a zdjęciem profilowym jest owad, występujący w logotypie sklepu.

Jedynym postem, który pojawił się na profilu niemal natychmiast była informacja o konkursie, rzekomo organizowanym przez jedną z najpopularniejszych w Polsce sieci dyskontów. Powód? "Urodziny naszego sklepu" - nie wiadomo jednak które to urodziny, ani o jakim sklepie mowa.

dqcrso3

Zasady były dość proste. Po pierwsze, trzeba było polubić stronę. Po drugie, wpisać w komentarzu słowo "karnet" i na koniec udostępnić wpis informujący o konkursie.

W ten sposób post dość szybko rozprzestrzenił się po portalu społecznościowym, bo dało się na niego nabrać ponad 11 tys. naiwnych użytkowników. I liczba ta cały czas rośnie.

To znany mechanizm na Facebooku. Po ogłoszeniu wyników konkursu "zwycięzcy" muszą wypełnić formularz, w którym podają swoje dane osobowe. I o to internetowym oszustom chodzi.

O tym, że to klasyczna "podpucha", niech świadczy fakt, że Biedronka nie ma nawet swojej strony na Facebooku. O stanowisko poprosiliśmy jednak dla pewności Jeronimo Martins Polska - właściciela sieci.

dqcrso3

"Zaznaczamy, że sieć Biedronka nie jest organizatorem wspomnianego konkursu" - czytamy w przesłanym nam stanowisku. Firma przyznaje, że docierają do niej sygnały o konkursach, w których wykorzystywane są logotypy i zdjęcia kojarzące się z Biedronką. "Apelujemy do klientów o zachowanie czujności i ostrożności, w szczególności, gdy są proszeni o wysyłanie smsów lub podawanie swoich danych osobowych" - ostrzega Jeronimo Martins Polska.

"Podkreślamy również, że nasza sieć publikuje informacje na temat prowadzonych konkursów i akcji wyłącznie na swojej stronie internetowej, a także w folderach marketingowych oraz innych materiałach dostępnych w naszych sklepach. Przypominamy też, że marka Biedronka nie posiada własnego profilu na portalu Facebook i nie prowadzi konkursów za jego pośrednictwem" - czytamy w oświadczeniu.

dqcrso3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dqcrso3
dqcrso3