Fałszywe SMS‑y do klientów Credit Agricole. Bank ostrzega

Credit Agricole ostrzega swoich klientów przed próbami oszustwa. Tym razem chodzi o fałszywe wiadomości SMS, wysyłane klientom banku. Zazwyczaj dotyczą one dopłaty do zamówionej przesyłki kurierskiej.

Fałszywe SMS-y do klientów Credit Agricole. Bank ostrzega
Źródło zdjęć: © East News | Wojciech Strozyk/REPORTER
Jakub Ceglarz

04.02.2020 | aktual.: 04.02.2020 15:19

Klienci Credit Agricole, logując się do bankowości internetowej, mogą w ostatnich dniach natknąć się na ostrzeżenie. Bank apeluje o szczególną ostrożność.

Oszuści próbują wykorzystać nieuwagę posiadaczy rachunków bankowych. W jaki sposób? Wysyłają SMS, w którym informują o konieczności niewielkiej dopłaty do zamówionej paczki lub przesyłki kurierskiej.

W wiadomości jest link, który ma rzekomo przekierować na stronę banku. W rzeczywistości jest to jednak podróbka, która ma jedynie wyłudzić dane logowania.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Złodzieje posiadając login i hasło bez problemu będą mogli włamać się na konto i wykonywać na nim dowolne operacje.

Credit Agricole apeluje więc, by ze szczególną ostrożnością podchodzić do tego typu wiadomości.

"Prosimy o niekorzystanie z linków do wykonywania płatności, które niespodziewanie otrzymałeś SMS-em lub mailem. Adres bankowości internetowej zawsze wpisuj samodzielnie do przeglądarki lub korzystaj z wcześniej utworzonych zakładek" - ostrzega bank.

Instytucja apeluje również, by zawsze dokładnie sprawdzać kody autoryzacyjne do zatwierdzania transakcji. Przede wszystkim datę, odbiorcę czy kwotę przelewu.

"Jeśli wprowadziłeś dane logowania na fałszywej stronie lub na twoim rachunku zostały wykonane operacje, których nie zlecałeś - pilnie skontaktuj się z nami" - puentuje Credit Agricole.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Finanse
credit agricolebankoszustwo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)