Frisco.pl naruszało interesy konsumentów. UOKiK zabrał głos
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że sklep internetowy Frisco.pl naruszał zbiorowe interesy klientów. Chodzi przede wszystkim o politykę zwrotów oraz niedozwolone zapisy w regulaminie.
23.02.2020 | aktual.: 23.02.2020 15:08
Jak pisze portal dlahandlu.pl, naruszenia dotyczyły przede wszystkim kwestii zwrotów i odstąpień od umowy.
Urząd uznał, że sklep wprowadzał w błąd konsumentów w zakresie sposobu odstąpienia od umowy zawartej na odległość. UOKiK stwierdził, że nieprawidłowe jest wskazanie, że odstąpienie od umowy możliwe jest poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu na adres spółki.
Zdaniem urzędników, również w polityce zwrotów pojawiła się nieścisłość.
Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej
Frisco.pl informowało bowiem klientów, że w przypadku zwrotu klient otrzyma pieniądze jedynie za towary. Nie było jednak informacji o koszcie wysyłki.
Zobacz także
Z kolei jeśli chodzi o zwrot pieniędzy za odstąpienie od umowy, sklep informował jedynie, że zwrot "nastąpi po otrzymaniu przez sprzedawcę oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy oraz otrzymaniu zwróconych produktów". UOKiK stwierdził, że to za mało i informacja powinna być bardziej szczegółowa.
Urząd uznał również za niedozwolony zapis regulaminu sklepu, w którym czytamy, że "Frisco.pl nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niedostarczenie zamówienia w wybranym przez klienta terminie w wyniku wydarzeń i sytuacji, na które nie ma wpływu".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl