Frisco.pl naruszało interesy konsumentów. UOKiK zabrał głos

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że sklep internetowy Frisco.pl naruszał zbiorowe interesy klientów. Chodzi przede wszystkim o politykę zwrotów oraz niedozwolone zapisy w regulaminie.

Frisco.pl naruszało interesy konsumentów. UOKiK zabrał głos
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK/East News
Jakub Ceglarz

23.02.2020 | aktual.: 23.02.2020 15:08

Jak pisze portal dlahandlu.pl, naruszenia dotyczyły przede wszystkim kwestii zwrotów i odstąpień od umowy.

Urząd uznał, że sklep wprowadzał w błąd konsumentów w zakresie sposobu odstąpienia od umowy zawartej na odległość. UOKiK stwierdził, że nieprawidłowe jest wskazanie, że odstąpienie od umowy możliwe jest poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu na adres spółki.

Zdaniem urzędników, również w polityce zwrotów pojawiła się nieścisłość.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Frisco.pl informowało bowiem klientów, że w przypadku zwrotu klient otrzyma pieniądze jedynie za towary. Nie było jednak informacji o koszcie wysyłki.

Z kolei jeśli chodzi o zwrot pieniędzy za odstąpienie od umowy, sklep informował jedynie, że zwrot "nastąpi po otrzymaniu przez sprzedawcę oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy oraz otrzymaniu zwróconych produktów". UOKiK stwierdził, że to za mało i informacja powinna być bardziej szczegółowa.

Urząd uznał również za niedozwolony zapis regulaminu sklepu, w którym czytamy, że "Frisco.pl nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niedostarczenie zamówienia w wybranym przez klienta terminie w wyniku wydarzeń i sytuacji, na które nie ma wpływu".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Finanse
friscohandelinternet
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)