Gang Słodziaków oskarżony o „nawoływanie do przestępczości zorganizowanej

Seria pluszaków z Biedronki cieszy się wśród dzieci ogromną popularnością. W niewinnych z pozoru zabawkach niektórzy jednak widzą samo zło. Anonimowy klient sieci złożył skargę na gang do Komisji Etyki Reklamy.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Gang Słodziaków oskarżony o „nawoływanie do przestępczości zorganizowanej
(Materiały prasowe, Fot: biedronka)
WP

Poszło o słowo „gang”, które miałoby zachęcać dzieci do zejścia na drogę przestępczą.

„Reklama promocji ‚Gang Słodziaków’ łamie przyjęte zasady norm etycznych przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie ich z nomenklaturą przestępczą. Gang, jak wiemy, jest zorganizowaną grupą przestępczą. Poprzez zbitkę słów ‚Gang Słodziaków’ oswajamy dzieci z przestępczością oraz pokazujemy, że nie ma nic złego w grupach przestępczych” – napisał w skardze anonimowy klient.

Z zarzutem nie zgodzili się przedstawiciele Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki.

WP

„Akcja Promocyjna przedstawia grupę zwierząt - przyjaciół, która przeżywa przygody oraz bawi się w swoim naturalnym środowisku, czyli w lesie. W żadnym przypadku nie można stwierdzić, że bohaterów Akcji powinno utożsamiać się z członkami grup przestępczych lub innych zorganizowanych podmiotów, których celem jest działalność zarobkowa oparta na działaniach przestępczych. Nieprawdziwe jest twierdzenie skarżącego jakoby Skarżona oswajała dzieci z przestępczością oraz ukazywała grupy przestępcze w dobrym świetle. [...] W żadnym również momencie Akcji Promocyjnej Skarżona nie odwołuje się do poczucia strachu lub niepokoju, jaki może towarzyszyć działaniu wspomnianych grup przestępczych” - napisano w odpowiedzi na skargę.

Zobacz także: Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków

WP

Komisja Etyki Reklamy ostatecznie uznała, że reklama pluszaków nie narusza dobrych obyczajów i odrzuciła skargę.

"Biorąc pod uwagę, że przedmiotowa reklama nie prezentuje treści które mogłyby zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, nie dopatrzył się w reklamie naruszenia normy art. 25 Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanej przez Skarżącego. Zespół Orzekający zwrócił uwagę, że w przedmiotowej reklamie dochowano należytej staranności. Zespół Orzekający uznał również, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie zawiera treści sprzecznych z dobrymi obyczajami."

Polub WP Finanse
WP
WP