GDDKiA: Wybór oferty na odcinek obwodnicy Warszawy zgodny z prawem

Warszawa, 09.06.2015 (ISBnews) - Wybór najkorzystniejszej oferty na budowę odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy został dokonany zgodnie z prawem, stwierdziła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w oświadczeniu.

09.06.2015 15:29

"W nawiązaniu do pojawiających się pytań odnośnie odwołań złożonych do wyników przetargu na Południowa Obwodnicę Warszawy na odcinku w. Puławska - w. Lubelska i pojawiających się nieprawdziwych informacji o naruszeniu przez GDDKiA prawa podczas dokonania wyboru informujemy, że wybór najkorzystniejszej oferty został dokonany w oparciu o przepisy Prawa Zamówień Publicznych" - czytamy w materiale.

Oferty na realizację wszystkich trzech zadań były starannie weryfikowane, również pod kątem zaoferowania rażąco niskiej ceny. Każdemu z oferentów zadano ok. 100-120 pytań i otrzymano łącznie 3,7 tys. stron wyjaśnień. Weryfikowana były m.in. zaproponowana technologia realizacji inwestycji, umowy z podwykonawcami, umowy na dostawę materiałów budowlanych i dostępny sprzęt, podała GDDKiA.

Dyrekcja odmówiła odwołującym się firmom zapoznania się z wyjaśnieniami złożonymi przez pozostałych uczestników postępowania, w związku z tym, że wszyscy wykonawcy ubiegający się o kontrakty na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, którzy proszeni byli o złożenie wyjaśnień, zastrzegli w całości lub w części swoje odpowiedzi jako tajemnicę przedsiębiorstwa, podano także.

Konsorcja, których liderami są Porr Polska, IDS-BUD, Salini Polska oraz Impresa Pizzarotti, odwołały się do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) od wyboru przez GDDKiA oferty spółki Astaldi jako najkorzystniejszej w przetargu na budowę tzw. odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy (węzeł Puławska - węzeł Przyczółkowa). Zdaniem skarżących, GDDKiA naruszyła prawo, wybierając ofertę, która zawiera rażąco niską cenę.

Pod koniec stycznia GDDKiA poinformowała, że Astaldi złożyło najtańszą ofertę, wartą 1 222,2 mln zł brutto, na budowę odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy, od Węzła Puławska do Węzła Przyczółkowa (bez węzłów) o długości ok. 4,6 km, obejmującego m.in. ponad 2-kilometrowy tunel pod Ursynowem. Druga najtańsza oferta należała do konsorcjum Porr Polska i Porr Bau (1 305,3 mln zł), a trzecia do konsorcjum IDS-Bud i Altis-Holding (1 373,9 mln zł). Pod koniec maja GDDKiA ogłosiła, że oferta Astaldi została uznana za najkorzystniejszą.

Budowa POW od węzła Puławska do węzła Lubelska została podzielone na 3 odcinki realizacyjne: odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem; odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę i odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)