Gdzie kupują Polacy? Coś się zmieniło
Brud, tłok na ulicach, brak promocji - to tylko niektóre powody, dla których Polacy nie robią zakupów na ulicach handlowych. Tak popularne miejsca jeszcze na początku lat 90. XX wieku przez kolejne lata odeszły w zapomnienie. Sytuację pogorszyło powstanie pierwszych galerii handlowych, do których odpłynęli najemcy.
Po latach marazmu ponownie obserwujemy wzrost zainteresowania prestiżowymi lokalizacjami na ulicach handlowych. Colliers International przeprowadził badania w głównych polskich miastach. Gdzie chodzi się na zakupy?
Brud, tłok na ulicach, brak promocji - to tylko niektóre powody, dla których Polacy nie robią zakupów na ulicach handlowych. Tak popularne miejsca jeszcze na początku lat 90. XX wieku przez kolejne lata odeszły w zapomnienie. Sytuację pogorszyło powstanie pierwszych galerii handlowych, do których odpłynęli najemcy.
Po latach marazmu ponownie obserwujemy wzrost zainteresowania prestiżowymi lokalizacjami na ulicach handlowych. Najemcy nie mają jednak łatwego życia. Dlaczego Polacy odwrócili się od tych lokalizacji, mimo iż to właśnie tam swoje sklepy otwiera wiele znanych na całym świecie marek?
W celu poznania obecnej sytuacji ulic handlowych Colliers International przeprowadził badania w głównych polskich miastach. Przeprowadzono szereg wywiadów z mieszkańcami, pytając o doświadczenia zakupowe, preferencje i ogólne wrażenia związane z funkcjonowaniem ulic handlowych w ich miastach.