Genialny pomysł Coca-Coli. Chwyt marketingowy, który pokochali klienci

W ostatnich latach producent słynnego napoju musiał ostro konkurować z nowymi markami i wydawał ogromne pieniądze na reklamy. Teraz gigantyczną promocję robią Coca-Coli sami klienci.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP

„Wall Street Journal” poinformował o wielkim sukcesie, jaki odniosła akcja promocyjna Coca-Coli „Share a Coke” (w Polsce znana jako „Podziel się radością”). W krótkim czasie przyniosła zahamowanie spadku Coca-Coli, a następnie wzrost sprzedaży w USA o 2 procent, a w niektórych krajach o znacznie więcej.

Podstawowym elementem hitowej kampanii jest umieszczanie na opakowaniach Coca-Coli imion popularnych w poszczególnych krajach, a także słów w rodzaju „Rodzina”, „Przyjaźń”, „Mama”, „Tata” itp. Okazało się, że klienci zachwycili się tym pomysłem.

- Akcję rozpoczęto w Australii w 2011 roku – relacjonuje „Wall Street Journal”. - Kierownictwo lokalnego oddziału Coca-Coli urządziło burzę mózgów, by wymyślić sposób na odzyskanie uwagi klientów. Po rozpoczęciu kampanii sprzedaż Coca-Coli wśród młodych Australijczyków niemal natychmiast skoczyła o 7 procent.

Zdaniem ekspertów od marketingu cytowanych przez „WSJ”, podstawą sukcesu akcji były właśnie imiona. Puszka lub butelka z imieniem stały się dla wielu osób idealnym gadżetem do umieszczania na zdjęciach w mediach społecznościowych. Reklamę marce robią więc teraz sami klienci – i najwyraźniej są tym zachwyceni. Jak powiedział „WSJ” jeden z amerykańskich klientów:

„Zobaczyć swoje imię wraz z logiem tak słynnej marki, to jest coś!"

Dzięki viralnemu potencjałowi, akcja szybko zdobyła popularność na Facebooku, Twitterze i Instagramie. „WSJ” przywołuje przykład zdjęcia psa imieniem Crystal, któremu towarzyszyła na zdjęciu butelka Coca-Coli z takim właśnie imieniem. Fotografia szybko zyskała tysiące „lajków” i udostępnień. A podobnych fotografii jest już w internecie... ponad 500 tysięcy. Liczba zaś wpisów i tweetów związanych z akcją idzie w miliony.

Wybrane dla Ciebie
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce