Gino Rossi chce zwiększyć sieć do 97 salonów GR i 62 Simple CP w tym roku
Warszawa, 13.01.2015 (ISBnews) - Gino Rossi planuje wzrost sieci detalicznej do 97 salonów Gino Rossi i do 62 salonów Simple Creative Product w tym roku, poinformował prezes Tomasz Malicki.
13.01.2015 16:29
"Planujemy otwarcia nowych sklepów oraz zwiększenie powierzchni dotychczasowych salonów, aby w optymalny sposób eksponować kolekcje obuwia Gino Rossi i odzieży Simple CP. Planujemy w tym roku wzrost detalicznej sieci sprzedaży do 97 sklepów Gino Rossi w Polsce i za granicą oraz do 62 salonów sprzedaży Simple w Polsce" - powiedział Malicki, cytowany w komunikacie.
Po wynikach za III kw. 2014 r. zarząd informował, że plany grupy zakładają rozwój sieci sprzedaży do 90 salonów sprzedaży, w tym 81 salonów własnych Gino Rossi oraz 56 salonów własnych Simple CP na koniec 2014 roku. Spółka podtrzymała także plany otwarcia nowych sklepów franczyzowych za granicą w Czechach i na Słowacji oraz w krajach nadbałtyckich.
Gino Rossi przedstawiło dziś prognozę wyników na 2015 rok, która zakłada wzrost zysku EBITDA do 27 mln zł oraz zwiększenie przychodów do 290 mln zł (z uwzględnieniem sprzedaży materiałów do poddostawców) lub do 276 mln zł ( z wyłączeniem sprzedaży materiałów do poddostawców).
"Oczekujemy, że w 2015 roku grupa Gino Rossi będzie w pełni mogła wykorzystać swój potencjał, ponieważ prawie zakończyliśmy restrukturyzację, która dotyczyła wszystkich ważnych aspektów działalności grupy: projektowania, produkcji i zarządzania kolekcją oraz zagadnień operacyjnych, logistycznych i finansowych. Dlatego w założeniach do prognozy na ten rok planujemy dalszy wzrost sprzedaży obuwia Gino Rossi o 14%, a odzieży Simple CP o 11% w porównaniu do roku ubiegłego. Dodatkowo liczymy, że w realizacji naszych prognoz będą pomagać nastroje wśród konsumentów oraz dalsza poprawa otoczenia makroekonomicznego w 2015 roku" - podkreślił Malicki.
Spółka podawała wcześniej, że w całym 2014 r. jej skonsolidowane przychody wzrosły o 18% r/r i wyniosły 243,7 mln zł. W okresie I-III kw. 2014 r. spółka miała przychody ze sprzedaży w wysokości 193,45 mln zł w porównaniu z 158,86 mln zł rok wcześniej.
W 2013 r. zysk EBITDA wyniósł 14,1 mln zł (i był zgodny z prognozą spółki). Prognoza na 2014 r. to 21,0 mln zł, zaś w I-III kw. zysk w tym ujęciu wyniósł on 14,2 mln zł.
Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie grupy znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.
(ISBnews)