Grodno chce mieć 45 punktów sprzedaży do '14, planuje debiut na rynku głównym GPW

08.02. Warszawa (PAP) - Grodno, spółka zajmująca się sprzedażą sprzętu elektrotechnicznego, planuje mieć do 2014 roku 45 punktów sprzedaży. Obecnie spółka ma ich 35. W perspektywie...

08.02.2012 | aktual.: 08.02.2012 13:23

08.02. Warszawa (PAP) - Grodno, spółka zajmująca się sprzedażą sprzętu elektrotechnicznego, planuje mieć do 2014 roku 45 punktów sprzedaży. Obecnie spółka ma ich 35. W perspektywie 1-2 lat Grodno nie wyklucza przeniesienia notowań z NewConnect na rynek główny GPW.

"Długofalowa strategia naszej spółki zakłada, że do 2014 roku będziemy łącznie mieli 45 punktów sprzedaży w całej Polsce. Naszym celem jest to, aby cały teren kraju pokryć sprzedażą miejscową. Nowe oddziały będziemy głównie otwierać na zachodzie kraju, a więc m.in we Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie" - powiedział na konferencji Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

Obecnie spółka ma 35 punktów sprzedaży. 36. punkt zostanie uruchomiony prawdopodobnie w ciągu najbliższego tygodnia.

"W zasadzie większość naszego III kwartału rozliczeniowego poświęciliśmy na organizację oddziału w Białymstoku. Liczę, że zostanie on otwarty w ciągu najbliższego tygodnia" - powiedział prezes.

Jurczak dodał, że jednym z celów spółki w dłuższym okresie czasu jest przeniesienie notowań akcji spółki z rynku NewConnect na rynek główny GPW.

"Cały czas w ramach spółki rozmawiamy o GPW. Chcemy przenieść tam nasze notowania. Jednak póki co, zdania na ten temat wśród naszych akcjonariuszy są dość podzielone" - powiedział.

Zdaniem prezesa, ewentualny debiut na rynku głównym GPW będzie zależał od tego czy w 2012 roku spółce uda się dokonać znacznego przejęcia i poprawić poziom kapitalizacji.

"Generalnie w 2012 roku stawiamy raczej na rozwój organiczny. Jeśli jednak pojawi się na rynku szansa na duże przejęcie, nie wykluczamy, że się nią zainteresujemy. Przejęcie dużego podmiotu z pewnością pomogłoby nam przyspieszyć plany giełdowe. Nie wykluczam również +małych+ przejęć, tzn. spółek o obrotach 5-10 mln zł" - powiedział.

"Ewentualne przejęcie dużego podmiotu z pewnością pomogłoby nam uzyskać poziom kapitalizacji niezbędny na GPW. Myślę jednak, że stawiając na rozwój organiczny w ciągu 1-2 lat uda nam się osiągnąć wymagany poziom" - dodał.

Na koniec III kwartału obrotowego 2011/2012 r. ( IV kw. 2011 r.) spółka miała 138,18 mln zł przychodów, 8,35 mln zł EBITDA i 3,72 mln zł zysku netto.

"Ostatni kwartał był dla nas historycznie rekordowy. Przychody w ujęciu rok do roku wzrosły nam o blisko 46 proc. W ciągu ostatnich 3 lat nasza spółka trzykrotnie zwiększyła przychody" - powiedział Jurczak.

Prezes poinformował, że na wyniki Grodna w III kw. 11/12 wpływ miał wzrost liczby klientów oraz uruchomienie nowego centrum logistycznego w Małopolu.

"Liczba naszych klientów wzrosła o blisko 30 proc. W naszej bazie mamy 44 tys. klientów, którzy składają co najmniej jedno zamówienie w miesiącu. Wpływ na nasze wyniki miało również otworzenie nowego centrum logistycznego w Małopolu. Pozwoliło nam to obniżyć koszty oraz usprawnić system dystrybucji" - powiedział.

Grodno jest ogólnopolskim hurtowym dystrybutorem produktów elektrycznych i oświetleniowych. Spółka oferuje kilka grup asortymentów: kable (21 proc. sprzedaży), źródła światła (19 proc.), oprawy oświetleniowe (17 proc.), aparatura (13 proc.), osprzęt (12 proc.).(PAP)

kam/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
hurtnewconnecthandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)