Grupa 4fun Media nie wyklucza akwizycji w tym roku

Grupa 4fun Media nie wyklucza, że w tym roku zrealizuje transakcję przejęcia i w tym celu prowadzi rozmowy z różnymi podmiotami. W jednym przypadku znajdują...

Grupa 4fun Media nie wyklucza akwizycji w tym roku
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

28.09.2011 | aktual.: 28.09.2011 10:51

Grupa 4fun Media nie wyklucza, że w tym roku zrealizuje transakcję przejęcia i w tym celu prowadzi rozmowy z różnymi podmiotami. W jednym przypadku znajdują się one na zaawansowanym etapie - poinformowali dziennikarzy we wtorek przedstawiciele spółki. Uruchomiony przez 4fun Media nowy kanał TV.Disco ma przynosić grupie większe przychody z reklam niż rebel.tv.

- Akwizycje mogą mieć miejsce w tym roku - powiedziała dziennikarzom prezes 4fun Media, Ewa Czekała.

Aneta Parafiniuk, dyrektor finansowa spółki dodała, że rozmowy prowadzone są z różnymi podmiotami i znajdują się na różnych etapach.

- W jednym przypadku rozmowy znajdują się na zaawansowanym poziomie - podała.

Przedstawiciele spółki nie chcieli podać bardziej szczegółowych informacji na temat potencjalnych obiektów przejęć.

-Na pewno przejmowany podmiot musi od razu mieć pozytywny wpływ na wyniki grupy. Rozważamy także spółki internetowe, ale zazwyczaj mają one problemy z rentownością - powiedziała Parafiniuk.

Dyrektor finansowa przypomniała również, że akwizycje są jednym z celów emisyjnych 4fun Media i mogą zostać zrealizowane w okresie dwóch lat od emisji.

- Dlatego mamy jeszcze trochę czasu, aby zdecydować się na ten krok - dodała.

Parafiniuk poinformowała, że propozycja zarządu dotycząca wypłaty dywidendy od zysku za 2011 r. zostanie przedstawiona w marcu przyszłego roku i będzie zależała od stopnia realizacji planów akwizycyjnych.

Spółka na giełdzie notowana jest od listopada 2010 r. Z emisji spółka pozyskała 14,4 mln zł. W prospekcie emisyjnym deklarowano przeznaczenie 6,2 mln z emisji na zakup kontentu, nowe produkty i akwizycje. Resztę planowano wykorzystać na urządzenia techniczne, marketing i zwiększenie kapitału pracującego.

We wtorkowym komunikacie Grupa 4fun Media informowała, że zgodnie z jej prognozami, skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosą w 2011 roku 23,8 mln zł, EBITDA 10,0 mln zł, zysk operacyjny 8,5 mln zł, a zysk netto 7,7 mln zł.

Spółka podała wówczas, że prognoza zarządu na ten rok nie zakłada żadnych zmian wielkości finansowych i ekonomicznych, uzyskiwania dodatkowych korzyści lub poniesienia dodatkowych kosztów związanych z planowanymi przejęciami innych podmiotów.

Cytowana w komunikacie do konferencji prasowej prezes Czekała powiedziała, że prognoza została oparta na konserwatywnych założeniach, dlatego ryzyko jej niedotrzymania ocenia jako minimalne.

Dyrektor finansowa 4fun Media dodała, że w prognozie nie są uwzględnione wyniki uruchomionego we wtorek nowego kanału muzycznego spółki - TV.Disco.

- Jest to na razie wersja testowa. Pełny program stacji będzie dostępny od 1 stycznia 2012 r. - powiedziała.

Parafiniuk poinformowała, że 4fun Media spodziewa się, że zasięg techniczny nowej stacji będzie rósł szybciej niż w przypadku kanału rebel.tv, który w tym roku ma dotrzeć do 30 proc. gospodarstw domowych w Polsce.

- Zakładamy, że w przypadku TV.Disco także przychody z reklamy będą wyższe niż w rebel.tv - dodała, nie podając szczegółów.

Łączny koszt uruchomienia nowej stacji wyniesie 1,5 mln zł, a jej potencjał oglądalności szacowany jest na 5 mln widzów. TV.Disco to polskojęzyczny kanał sprofilowany na muzykę disco, nadawany 24 godziny na dobę w modelu "free to air".

W skład Grupy 4fun wchodzą dwie spółki: 4fun Media SA, producent i nadawca tematycznych kanałów telewizyjnych 4fun.tv, rebel.tv i TV.Disco oraz Program Sp. z o.o., dystrybutor tematycznych kanałów telewizyjnych oraz treści video.

Źródło artykułu:PAP
disco polopolo tv4fun media sa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)