Trwa ładowanie...
d2muyob

Grupa Agory w I kw.'11 miała 6,1 mln zł zysku netto, poniżej konsensusu (opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2011 roku 6,1 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 21,7 mln zł zysku netto...

d2muyob
d2muyob

13.05. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2011 roku 6,1 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 21,7 mln zł zysku netto w I kw. 2010 r. Średnia prognoz rynkowych mówiła o 8,2 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Agory w I kw. 2011 roku wyniósł 10,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 16,7 mln zł zysku. Wynik jest gorszy od tego oczekiwanego przez analityków, gdyż konsensus zakładał 11,2 mln zł zysku EBIT.

EBITDA operacyjna Grupy w pierwszym kwartale 2011 r. wyniosła 36,7 mln zł i uległa obniżeniu w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, kiedy uplasowała się ona na poziomie 39,5 mln zł.

Marża EBITDA operacyjna spadła w pierwszych trzech miesiącach tego roku do 12,4 proc. z 15,9 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego.

d2muyob

Skonsolidowane przychody Agory w I kw. 2011 roku wyniosły 295,8 mln zł wobec 248,1 mln zł w I kw. 2010 roku i były wyższe od średniej prognoz rynkowych, zakładającej 294,9 mln zł.

W I kwartale tego roku wpływy Agory ze sprzedaży usług reklamowych wyniosły 157,8 mln zł (spadek o 0,9 proc.), a ze sprzedaży wydawnictw 51,1 mln zł (spadek o 4,1 proc.).

Przychody ze sprzedaży biletów do kin wyniosły 41,4 mln zł i były niższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, pomimo nieznacznego wzrostu liczby sprzedanych biletów. Przychody z pozostałej sprzedaży wzrosły o 28,2 proc. i wyniosły 45,5 mln zł, głównie dzięki wpływom ze sprzedaży barowej w kinach, które wyniosły 11,5 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy wyniosły w pierwszym kwartale 2011 r. 285,6 mln zł i wzrosły o 23,4 proc.

d2muyob

"Wynika to głównie z 47,3 mln zł kosztów operacyjnych poniesionych przez grupę Helios w tym okresie (w analogicznym okresie 2010 r. grupa Helios nie była jeszcze konsolidowana w wynikach Grupy Agora) oraz z wyższych kosztów związanych z uruchomieniem większej liczby seryjnych projektów wydawniczych w ramach Projektów Specjalnych" - poinformowano w komentarzu do wyników.

Przychody ze sprzedaży reklam w Gazecie Wyborczej wyniosły w pierwszym kwartale 2011 r. 61,9 mln zł i były o 15,4 proc. niższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy w omawianym okresie były o 11,0 proc. niższe niż rok wcześniej i wyniosły 33,2 mln zł. W tym czasie, średnia sprzedaż egzemplarzowa Gazety Wyborczej wyniosła 320 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 38 proc.

W I kwartale 2011 r. przychody ze sprzedaży reklam w pionie Prasy Bezpłatnej wyniosły 6,2 mln zł i spadły o 15,1 proc., natomiast wpływy z ogłoszeń wymiarowych w bezpłatnej gazecie Metro spadły o 15,5 proc. W tym czasie udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 4 proc.

d2muyob

Przychody segmentu Internet w okresie styczeń - marzec 2011 r. wyniosły 25,9 mln zł i wzrosły o 22,2 proc., co pozwoliło segmentowi Internet osiągnąć pozytywny wynik EBIT w wysokości 1,4 mln zł.

Przychody grupy AMS w pierwszym kwartale 2011 r. wyniosły 35,8 mln zł i wzrosły o 2,3 proc. EBITDA operacyjna grupy AMS wyniosła 3,0 mln zł i wzrosła o 275 proc. Udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wzrósł o 4,2 pkt proc. do 32 proc.

Przychody segmentu Czasopism w omawianym okresie wyniosły 17,8 mln zł i zmniejszyły się rdr o 13,2 proc. Segment obniżył koszty operacyjne o 14,2 proc. do kwoty 14,5 mln zł. EBITDA operacyjna segmentu wyniosła 3,6 mln zł, natomiast marża EBITDA operacyjna wzrosła w omawianym okresie o 1,7 pkt proc. do poziomu 20,2 proc.

d2muyob

Przychody segmentu Radio wyniosły w I kwartale 2011 r. 18,0 mln zł i wzrosły o 12,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. Koszty operacyjne segmentu, głównie ze względu na wyższe nakłady na reprezentację i reklamę, wzrosły w omawianym okresie o 24,0 proc. Segment osiągnął pozytywny wynik EBITDA operacyjna w wysokości 0,2 mln zł.

Przychody grupy Helios w I kwartale 2011 r. wyniosły 55,3 mln zł i były niższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Liczba sprzedanych biletów w kinach grupy Helios wzrosła o 2,6 proc. do około 2,5 mln sztuk.

"Niższy poziom przychodów, pomimo wzrostu liczby sprzedanych biletów, wynika z niższej efektywnej średniej ceny biletów do kin co spowodowane było brakiem w pierwszym kwartale 2011 r. ewidentnych przebojów filmowych w technologii 3D, a takim w ubiegłym roku był film Avatar" - napisano w komentarzu do wyników.

Zysk operacyjny EBIT grupy Helios wyniósł 8,0 mln zł, a marża EBITDA operacyjna wyniosła 22,2 proc.

Na koniec marca 2011 r., Grupa posiadała środki pieniężne w wysokości 346,8 mln zł, natomiast jej zadłużenie kredytowe wyniosło 245,5 mln zł. (PAP)

jow/ ana/

d2muyob
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2muyob