Grupa Torfarm poszerza działalność, zmieni nazwę na Neuca (opis)

10.02. Warszawa (PAP) - Grupa Torfarm, która wkrótce zmieni nazwę na Neuca, chce skupić się na poszukiwaniu dodatkowych marż i w tym celu opracowała strategię opartą na poszerzeniu...

10.02.2010 | aktual.: 10.02.2010 13:38

10.02. Warszawa (PAP) - Grupa Torfarm, która wkrótce zmieni nazwę na Neuca, chce skupić się na poszukiwaniu dodatkowych marż i w tym celu opracowała strategię opartą na poszerzeniu działalności z dystrybucji farmaceutyków na inne synergiczne obszary związane z ochroną zdrowia - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele grupy.

Grupa do końca 2012 roku zmniejszy zatrudnienie o około 1.500 osób i zmniejszy liczbę oraz powierzchnię magazynów, a roczne oszczędności z tego tytułu od 2013 roku mają sięgnąć 27,5 mln zł.

Grupa Torfarm zmienia strukturę holdingową i na czele grupy stanie notowany na giełdzie, zamiast Torfarmu, podmiot Neuca, który będzie zarządzał i administrował działalnością całej grupy. Sam Torfarm stanie się spółką z ograniczoną odpowiedzialnością i skupi się na hurcie farmaceutyków.

Grupa poszerzy działalność m.in. o usługi związane z ochroną zdrowia, usługi marketingowe czy rozwój produkcji własnych leków.

"Dla przykładu są to usługi marketingowe i informatyczne dla podmiotów z tego sektora czy własne leki. Rozwój grupy oraz nowe obszary działalności sprawiają, że zdecydowaliśmy o przekształceniu naszej Grupy w uproszczoną strukturę holdingową. Na jej czele stanie spółka o nazwie Neuca, a spółkami córkami będą firmy prowadzące poszczególne rodzaje działalności" - powiedział prezes Piotr Sucharski.

"Chcemy stać się głównym dostawcą produktów i usług na rynku ochrony zdrowia, wykorzystując efekt skali. Szacuje się, że rynek dystrybucji farmaceutyków to wartość ok. 27 mld zł, a rynek ochrony zdrowia to ok. 100 mld zł i my chcemy być widoczni na tym rynku" - dodał.

"Pogłębianie i wdrażanie dodatkowych marż to nasz cel strategiczny. W swej strategii poszukujemy wszelkich synergii na rynku zdrowia, nie tylko na rynku farmacji, ale też na rynku ochrony zdrowia. Nie zawężamy się do rynku farmacji (...) naszym celem jest wzrost marży brutto" - dodał wiceprezes Torfarmu Dariusz Śmiejkowski.

Śmiejkowski powiedział też, że w ramach nowej strategii grupa będzie opierać swoją działalność na czterech aktywnościach: hurcie farmaceutyków (jako pośrednik w obrocie), detalu (sprzedaży wybranych leków), serwisie (jako główny dostawca usług logistycznych, marketingowych i sprzedażowych na rynku zdrowia) oraz nowych produktach (tworzeniu innowacyjnych leków).

Centralizacja funkcji logistycznych pozwoli zmniejszyć liczbę magazynów z 34 obecnie (o łącznej powierzchni 76,5 tys. mkw.) do 12 w 2012 roku (o łącznej powierzchni 61,1 tys.), z czego 3 będą to zautomatyzowane magazyny centralne, a 9 lokalnych.

Liczba osób zatrudnionych w magazynach ma do końca 2012 roku zmniejszyć się o 1.400 z 2.300 obecnie, a łącznie w całej grupie zatrudnienie ma spaść o ok. 1.500 osób. Obecnie cała grupa zatrudnia 5.300 osób.

"Przypuszczalnie na koniec 2012 roku będzie zatrudnionych około 1.500 osób mniej" - powiedział dziennikarzom Śmiejkowski.

Prezes Sucharski powiedział też, że najpóźniej do końca marca grupa Torfarmu poda prognozy wyników na 2010 rok.

Śmiejkowski powiedział też, że grupa nie wyklucza kolejnych akwizycji, jednak na razie nie prowadzi żadnych rozmów w tym kierunku.

"Mamy pewną pulę przewidzianą do zakupów, ale ważny jest potencjał synergiczny. To są producenci, przychodnie, szpitale, ale na razie za wcześnie o tym mówić, ale obserwujemy ten rynek pod kątem akwizycji" - powiedział wiceprezes.

Walne zgromadzenie, które ma zdecydować o zmianie nazwy grupy na Neuca, ma odbyć się 10 marca, a nowa nazwa mogłaby zacząć funkcjonować od kwietnia.

"Zakładamy, że do końca marca będziemy mieli wpis do KRS i od 2 kwietnia zmienimy nazwę na Neuca" - powiedział Śmiejkowski.

Istniejące do tej pory na rynku marki, w tym m.in. Torfarm i Prosper, a także związane z nimi programy i usługi, funkcjonować będą bez zmian.

Grupa, która na koniec 2009 roku miała ponad 30 proc. udziałów w rynku dystrybucji farmaceutyków, podtrzymuje nadal strategię rozwoju opartą o nieposiadanie własnych aptek.

Grupa Torfarmu miała narastająco po trzech kwartałach 2009 roku 4,1 mld zł przychodów, 43,8 mln zł zysku operacyjnego, 35 mln zł zysku brutto i 30,2 mln zł zysku netto.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
farmaceutykihandeltorfarm sa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)