Grupa TP miała 1,59 mld zł przychodów z telefonii komórkowej w II kw. 2013
24.07. Warszawa (PAP) - Grupa Telekomunikacji Polskiej miała w drugim kwartale 2013 roku 1,59 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 1,784 mld zł w analogicznym okresie...
24.07. Warszawa (PAP) - Grupa Telekomunikacji Polskiej miała w drugim kwartale 2013 roku 1,59 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 1,784 mld zł w analogicznym okresie 2012 roku - podała spółka w raporcie.
Przychody komórkowe grupy wzrosły z kolei w ujęciu kwartalnym. W pierwszym kwartale sprzedaż w segmencie mobilnym wyniosła 1,533 mld zł.
Liczba klientów telefonii komórkowej Orange wyniosła w drugim kwartale 14,95 mln w porównaniu z 14,89 mln w pierwszym kwartale i w stosunku do 14,76 mln w drugim kwartale roku ubiegłego. Na koniec czerwca grupa TP miała 6,97 mln klientów abonamentowych i 7,98 mln klientów pre-paid.
"Liczba klientów telefonii komórkowej nadal rosła, w tempie około 1,3 proc. rdr(plus 190 tys. kart SIM). Wzrost był widoczny zarówno w segmencie pre-paid (plus 157 tys. kart SIM w ciągu roku), jak i post-paid (plus 33 tys. abonentów w ciągu roku), przy czym znacząco przyczyniło się do niego wprowadzenie oferty nju.mobile, z której w ciągu pierwszych dwóch miesięcy skorzystało 80 tys. klientów" - czytamy w komunikacie.
"Jednak zapoczątkowana przez konkurencję w 2012 roku wojna cenowa w segmencie post-paid w dalszym ciągu niekorzystnie wpływała na wskaźnik ARPU. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, średni przychód na abonenta usług detalicznych skurczył się w II kwartale 2013 r. o 6,9 proc., co w efekcie przełożyło się na dalszy spadek przychodów ze sprzedaży mobilnych usług i sprzętu - o 2,8 proc., z wyłączeniem wpływu regulacji, w porównaniu do II kwartału 2012 r." - dodano.
Miesięczny zagregowany przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł 36,2 zł wobec 34,9 w pierwszym kwartale tego roku. Przychód na klienta z usług detalicznych wyniósł 31,1 zł wobec 30,2 zł w pierwszym kwartale.
Wskaźnik odejść klientów w drugim kwartale wyniósł 3,6 proc. w segmencie abonamentowym i 15,1 proc. w pre-paid.
Wartościowy udział marki Orange w rynku wyniósł 28,3 proc. wobec 28,4 proc. w pierwszym kwartale.
Pokrycie dla sieci 3G wzrosło w ujęciu kwartalnym do 73,7 proc. z 69,9 proc. kwartał wcześniej. (PAP)
jow/ morb/