Grupa TVN poniosła w I kw. 29,1 mln zł straty, rynek oczekiwał 40 mln zł zysku (opis)
14.5.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w I kwartale tego roku 29,1
mln zł straty netto, przypadającej akcjonariuszom jednostki
dominującej, w porównaniu z 63,4 mln zł zysku netto...
14.5.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w I kwartale tego roku 29,1 mln zł straty netto, przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej, w porównaniu z 63,4 mln zł zysku netto rok wcześniej. Wynik zasadniczo rozminął się z oczekiwaniami analityków. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 40 mln zł.
Zysk operacyjny wzrósł do 174,4 mln zł ze 108,2 mln zł w I kw. 2008 roku i był niższy od średniej prognoz analityków na poziomie 206 mln zł.
Przychody grupy wzrosły w tym okresie do 435,1 mln zł z 401,6 mln zł i były wyższe niż konsensus rynkowy na poziomie 415 mln zł.
EBITDA wzrosła o 58,9 proc. do 201,5 mln zł z 126,8 mln zł Marża EBITDA wyniosła 46,3 proc. w porównaniu do 31,6 proc.
Wyłączając zysk wynikający z przejęcia kontroli nad ITI Neovision, wskaźnik EBITDA spadł o 28,4 proc. do 90,8 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 20,9 proc.
TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2009 r. zmniejszył się o 5,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. Udział spółki w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł rdr do 35,2 proc. z 33,8 proc.
Platforma "n" w I kwartale zwiększyła swoją bazę abonencką o ponad 49.000 do 549.000 podpisanych umów o świadczenie usług, w tym 544.000 aktywnych abonentów.
W marcu 2009 roku platforma cyfrowa "n" odnotowała średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) w wysokości 56 zł, czyli tyle samo co w grudniu 2008 r.
Telewizja na kartę (TNK), sprzedała ponad 175.000 kart dostępowych oraz powiększyła swoją bazę abonentów o 88.000 do 180.000 abonentów na zasadzie przedpłaty (pre-paid).
Platforma cyfrowa "n" łącznie z "TNK" posiadały na 31 marca 2009 r. 724.000 abonentów.(PAP)
epo/ jtt/