Grupa Wirtualna Polska widzi ożywienie na rynku reklamy internetowej - Świderski

14.02. Warszawa (PAP) - Grupa Wirtualna Polska widzi symptomy ożywienia na rynku reklamy internetowej. Rok 2014 powinien być lepszy rok do roku, zaś najszybciej powinny rosnąć...

14.02.2014 | aktual.: 14.02.2014 12:38

14.02. Warszawa (PAP) - Grupa Wirtualna Polska widzi symptomy ożywienia na rynku reklamy internetowej. Rok 2014 powinien być lepszy rok do roku, zaś najszybciej powinny rosnąć obszary wideo i mobile - uważa Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska.

"Rok 2013, szczególnie w obszarze reklamy display, był bardzo trudny. Dynamika tego rynku oscylowała w zasadzie w granicach zera. Jednak początek roku 2014 zapowiada pewną poprawę. Widzimy lepsze nastroje wśród reklamodawców, widać symptomy ożywienia" - powiedział dziennikarzom Świderski.

"Spodziewam się, że tak jak w 2013 roku, nadal bardzo dobrze powinna sobie radzić reklama wideo, która jest naszym absolutnym bestsellerem. Liczę, że w tym roku, szczególnie w drugiej jego połowie, takim bestsellerem stanie się również reklama mobile" - dodał.

Świderski powiedział również, że Grupa Wirtualna Polska jest zadowolona ze sprzedaży reklamy mailingowej.

Orange Polska w czwartek sfinalizował sprzedaż Wirtualnej Polski, przewidywana cena sprzedaży spółce o2 wyniesie 383 mln zł. Transakcja zostanie sfinansowana przez fundusz private equity Innova Capital. Pakiet 20 proc. udziałów w Grupie o2 obejmie również pośrednio MCI Management.

Zarząd Grupy Wirtualna Polska tworzą: Jacek Świderski, Michał Brański, Krzysztof Sierota i Elżbieta Bujniewicz. W skład rady nadzorczej spółki wszedł m.in. Łukasz Wejchert.

Prezes Świderski powiedział, że wyniki finansowe grupy w 2014 roku będą silnie obciążone kosztami integracji WP z o2.

"Ten rok upłynie głównie pod znakiem integracji obu podmiotów, dlatego wynikowo za wiele sobie nie obiecujemy. Jednak spodziewam się, że w wynikach za rok 2015 i rok 2016 synergie wynikające z połączenia powinny być już w pełni widoczne" - powiedział.

Dodał, że podtrzymuje chęć wprowadzenia Grupy WP na GPW za około 3 lata.

"Tak jak wcześniej zapowiadaliśmy, za około 3 lata prawdopodobnie będziemy chcieli wejść na warszawską GPW. Przyjęty model transakcji, a więc wsparcie funduszy private equity, sprzyja takim planom" - powiedział.

Michał Brański, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska powiedział, że rozwój grupy w kolejnych latach będzie oparty o cztery obszary: wideo, mobile, kontent premium i e-commerce.

"Idealnie byłoby połączyć te cztery obszary w jeden łańcuch, w obszarze którego użytkownik by mógł się poruszać. Wskazane przeze mnie kierunki wydają nam się optymalne, jeśli chodzi o poszukiwanie nowych kanałów przychodowych. Zależy nam, aby je nieco zróżnicować" - powiedział.

Krzysztof Krawczyk, partner zarządzający w Innova Capital i członek rady nadzorczej Grupy WP, dodał, że grupa będzie rozwijała się zarówno poprzez inwestycje organiczne, jak i akwizycje. (PAP)

kam/ osz/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)