Trwa ładowanie...
dz32575
piwo
27-05-2009 15:53

Grupa Żywiec nie ma nic wspólnego z chipsami Lays Strong

Zdumieni widzowie mogli zobaczyć w czasie antenowym przeznaczonym dla dzieci reklamy chipsów Lays Strong, przypominające piwo Strong. Zastanawiali się, czy to kolejna próba ominięcia ograniczeń reklamowania alkoholi.

dz32575
dz32575

Historia polskiej reklamy zna już kilka przypadków omijania zakazu promowania sprzedaży alkoholi. Była łódka Bols z żaglem podobnym do etykiety wódki Bols i piwa mocno bezalkoholowe, z przymrużeniem oka (marka Bosman). Ale po zaostrzeniu prawa wydawało się, że żadne reklamy alkoholu, nawet najbardziej sprytne, nie ominą już zakazu. Tymczasem w telewizji pojawiły się reklamy chipsów Lays Strong, których elementy graficzne (m.in. czcionka i kolorystyka nazwy Strong) mogą nasuwać skojarzenia z piwem Strong, warzonym przez Grupę Żywiec S.A. W reklamie jest też hasło "należy popić piwem", co sugeruje sposób konsumpcji chipsów. Reklama chipsów Strong emitowana jest niejednokrotnie w czasie antenowym przeznaczonym dla małoletnich.

Grupa Żywiec oświadcza, że nie jest autorem, ani współautorem kampanii telewizyjnej promującej chipsy Lays Strong, produkowane przez Frito Lay Polska, spółkę z grupy PepsiCo. Grupa Żywiec napisała w specjalnym oświadczeniu, że przestrzegając zasad wewnętrznego kodeksu marketingowego i będąc firmą odpowiedzialną społecznie, nie kieruje swoich działań reklamowych do osób nieletnich.

Grupa Żywiec oświadcza również, że nie ma jakiegokolwiek związku i nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za wprowadzenie na rynek przez producenta chipsów o nazwie Lays Strong. Obecna kampania reklamowa piwa "Strong dwusłodowy", podobnie jak wszystkie inne kampanie marek należących do Grupy Żywiec emitowana jest w godzinach dopuszczalnych przez regulatora i przeznaczona dla widzów dorosłych, podobnie jak piwo Strong.

JS

dz32575
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dz32575