Trwa ładowanie...
d9vere3
d9vere3

GUS: Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej spadł do -13,6 pkt w maju

Warszawa, 21.05.2015 (ISBnews) - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) spadł o 2,7 pkt m/m w maju i wyniósł -13,6 pkt (ale wzrósł o 3,4 pkt r/r), wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i Narodowy Bank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS.
Share
d9vere3

"Wśród składowych wskaźnika, największy spadek wystąpił dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 4,0 pkt proc.), a w dalszej kolejności dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 3,5 i 3,0 pkt proc.)." - czytamy w komunikacie.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 3 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -17,2 pkt (i był wyższy o 3,4 pkt niż przed rokiem).

"Największy spadek wystąpił w przypadku składowej dotyczącej oceny przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 4,0 pkt proc.). Wartości składowych odnoszących się do przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy obniżyły się odpowiednio o 3,0 i 2,8 pkt proc."- czytamy również w komunikacie.

Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. W tym miesiącu przeprowadzono 1 449 wywiadów w okresie 4-13 maja 2015 r. (w tym 131 metodą CATI).

(ISBnews)

d9vere3

Podziel się opinią

Share
d9vere3
d9vere3