Harper Hygienics liczy na ok. 20-proc. wzrost przychodów i zysku w '10 (opis)

10.09. Warszawa (PAP) - Harper Hygienics, producent wyrobów kosmetyczno-higienicznych, liczy na około 20-procentowy wzrost przychodów i zysku netto w 2010 roku - poinformował na...

10.09. Warszawa (PAP) - Harper Hygienics, producent wyrobów kosmetyczno-higienicznych, liczy na około 20-procentowy wzrost przychodów i zysku netto w 2010 roku - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki, Robert Neymann.

"Mamy plany utrzymania w drugim półroczu takiej dynamiki finansowej jak w pierwszym, ale gdybyśmy się zmieścili łącznie w granicach ok. 20 proc. w całym roku, to byłby dobry wynik" - powiedział prezes.

W pierwszym półroczu 2010 roku przychody ze sprzedaży firmy wzrosły o 24 proc. rok do roku, do 97,6 mln zł, EBITDA wzosła o 7 proc. do 15,3 mln zł, a zysk netto wzrósł o 21 proc., do 8,6 mln zł.

W 2009 roku przychody spółki wzrosły o 20 proc. do 174 mln zł, EBITDA wzrosła o 12 proc. do 32,5 mln zł, a zysk netto o 21 proc. do 19 mln zł.

Prezes powiedział, że Harper Hygienics chce coraz mocniej rozwijać eksport na rynki zachodnie - w tym roku rozpoczęła sprzedaż wyrobów do Wielkiej Brytanii, Francji i krajów Beneluksu, a obecnie negocjuje duży kontrakt na rozpoczęcie sprzedaży w Niemczech.

Na koniec pierwszego półrocza 2010 roku ok. 37 proc. przychodów ze sprzedaży Harper Hygienics pochodziło z eksportu, głównie na Wschód (m.in. Rosja, Ukraina, Rumunia, Białoruś, Kazachstan).

Harper Hygienics rozpoczęła też prace nad budową nowego zakładu produkcyjnego pod Mińskiem Mazowieckim, dzięki któremu moce produkcyjne wzrosną o 80 proc.

Neymann powiedział, że jego budowa ma zostać zakończona pod koniec pierwszego półrocza 2012 roku, a koszty sięgną kilkudziesięciu milionów złotych.

"Prace już się rozpoczęły, a ramowy plan jest taki, że w pierwszym półroczu 2012 roku powinniśmy ten nowy zakład oddać do użytku" - powiedział Neymann.

"Jeśli chodzi o koszty budowy, to należy się liczyć z kosztami rzędu kilkudziesięciu milionów złotych, ale spółka jest na to przygotowana. Mamy otwarty kredyt w banku, z którego w każdej chwili możemy skorzystać, mamy cash flow i zawsze pozostaje też leasing" - dodał.

"Ze względu na tę inwestycję, dywidenda przez najbliższy rok czy dwa lata nie będzie wypłacana" - powiedział również.

Harper Hygienics jest wiodącym producentem wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, m.in. płatków kosmetycznych, patyczków higienicznych, chusteczek nawilżanych i żelów oferowanych pod marką Cleanic. (PAP)

bas/ ana/

Wybrane dla Ciebie
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast