Fatalne wieści ze sklepów. Ludziom puszczają wszelkie hamulce

Jeśli sklep chce mieć klientów, musi wyjść im naprzeciw. Nie zapominajmy jednak, że klientów także obowiązuje kultura i szacunek do drugiego człowieka. W ostatnim czasie nasiliła się częstotliwość ataków słownych na pracowników sklepów. Według "Gazety Wyborczej" klienci wyżywają się na kasjerach.

Biedronka; sklepKasjerzy podają mnóstwo przykładów niewłaściwych zachowań klientów.
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tomasz Warszewski
oprac.  NST
Niektórzy z pracowników sklepów uważają, że wyjątkowo niemili są klienci Biedronek. Niektórzy sądzą, że właśnie w tej sieci sklepów najczęściej dochodzi do spięć, a klienci pozwalają sobie na więcej niż w placówkach pod innym szyldem – czytamy w łódzkiej "Wyborczej".

Z obserwacji pracowników kas wynika, że zachowanie klientów pogorszyło się w ostatnim czasie, już po pandemii koronawirusa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Takie mamy podejście". Lider AgroUnii ostro o polityce wielkich sklepów

Ludzie traktują nas jakbyśmy nie byli ludźmi, tylko robotami, które muszą być miłe, muszą się uśmiechać, a jak człowiek próbuje się bronić, gdy klient krzyczy, to od razu proszony jest kierownik. I wtedy jest 1:0 dla klienta – relacjonuje jedna z kasjerek, cytowana przez "Wyborczą".

Kasy samoobsługowe nie załatwiają sprawy

- Gdy 12 lat temu przyjmowałam się do Biedronki, w obsłudze klienta były inne priorytety – mówi w rozmowie z gazetą jedna z kasjerek. - Liczyło się szybkie i sprawne obsłużenie klienta, żeby nie było kolejek. Teraz są inne wytyczne, mamy do rozładowania dwa tiry z towarem dziennie i to przy mniejszej liczbie pracowników. Chcieli ułatwić nam pracę, montując kasy samoobsługowe, ale i to jest wielką porażką. Te kasy zacinają się, obowiązuje płatność tylko kartą, czasem i promocje na nich nie "wchodzą". Wolałabym trzy osoby więcej na zmianie niż te beznadziejne kasy - skarży się kobieta.

Czesław Michalczyk, psycholog, terapeuta i biegły sądowy z Łodzi, w rozmowie z gazetą zwraca uwagę na to, że wszyscy pracownicy tzw. pierwszej linii, a takimi są kasjerki, są najbardziej narażeni na agresję klientów. Jak tłumaczy, sieć dyskontów Biedronka pozycjonowała się jako tania, głośno było też o kłopotach z przestrzeganiem praw pracowniczych, przez co klienci sami nie przestrzegają zasad savoir vivre.

Poprosiliśmy Biedronkę o komentarz do tej sprawy. Odpowiedź opublikujemy, gdy tylko ją dostaniemy

Wybrane dla Ciebie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
To hit cmentarzy. "Najlepszym rozwiązaniem byłoby ich wycofanie"
To hit cmentarzy. "Najlepszym rozwiązaniem byłoby ich wycofanie"
1900 wakatów. Biedronka rekrutuje w całym kraju. Oto stawki na start
1900 wakatów. Biedronka rekrutuje w całym kraju. Oto stawki na start
Podwyżki w mieście wojewódzkim. Radni za wyższymi podatkami
Podwyżki w mieście wojewódzkim. Radni za wyższymi podatkami
Szukają ludzi do pracy. Oferują 115 tys. zł i mieszkanie za darmo
Szukają ludzi do pracy. Oferują 115 tys. zł i mieszkanie za darmo
Ktoś chciał zrobić krzywdę dzieciom. Śledztwo stanęło. Oto dlaczego
Ktoś chciał zrobić krzywdę dzieciom. Śledztwo stanęło. Oto dlaczego
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Ksiądz nielegalnie zamontował fotowoltaikę. Teraz musi ją usunąć
Ksiądz nielegalnie zamontował fotowoltaikę. Teraz musi ją usunąć