KombinująHipermarkety okazały się za duże. Polacy wolą robić zakupy w małych sklepach

Hipermarkety okazały się za duże. Polacy wolą robić zakupy w małych sklepach

Hipermarkety okazały się za duże. Polacy wolą robić zakupy w małych sklepach
Źródło zdjęć: © PAP | Wojciech Pacewicz
Marcin Łukasik

06.11.2019 14:26

Ponad 60 proc. Polaków woli robić zakupy w dyskontach, supermarketach i małych sklepach osiedlowych w pobliżu miejsca zamieszkania, wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Tesco Polska.

Pomiędzy formatami wielkopowierzchniowymi a kameralnymi osiedlowymi sklepikami jest nisza, którą dobrze opanowały małe supermarkety i dyskonty. Mogły o tym zadecydować dwa czynniki.

- Po pierwsze, unikatowe połączenie znanego asortymentu w atrakcyjnej cenie z dobrą organizacją wnętrza sklepu. Drugi czynnik to zachodzące zmiany w naszych w stylach zakupowych, szczególnie jeżeli chodzi o e-commerce - powiedział Piotr Zimolzak z Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research.

Co to oznacza? Przeniesienie części zakupów do sfery online sprawia, że wybieramy sklepy lepiej dopasowane do naszych bieżących potrzeb - hipermarkety nagle okazują się za duże, a osiedlowe sklepy nie mają wystarczającej oferty.

Jak wynika z badania, współcześni polscy klienci są przywiązani do konkretnych produktów. Ponad 88% z nas deklaruje, że ma swoje ulubione towary, które wybiera najczęściej. Tylko 12% Polaków podejmuje decyzje zakupowe dopiero przy półkach w sklepie. Szeroki asortyment jako kryterium wyboru sklepu wydaje się zatem tracić na znaczeniu.

Badanie dla Tesco Polska przeprowadziło SW Research w październiku 2019, na próbie N=1 027.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

zakupykombinujątesco
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (23)
Zobacz także