Hurtimex rozmawia z potencjalnymi inwestorami, chce obniżać koszty i poprawiać marże
17.03. Warszawa (PAP) - Hurtimex szuka kapitału na rozwój, rozmawia z potencjalnymi inwestorami branżowymi i finansowymi. Spółka kontynuuje działania restrukturyzacyjne, chce...
17.03. Warszawa (PAP) - Hurtimex szuka kapitału na rozwój, rozmawia z potencjalnymi inwestorami branżowymi i finansowymi. Spółka kontynuuje działania restrukturyzacyjne, chce zmniejszyć koszty i poprawić marże - podał Hurtimex w komunikacie.
"Spółka prowadzi intensywne działania zmierzające do pozyskania kapitału na rozwój i planuje zamknąć rok 2011 lepszym wynikiem od osiągniętego w 2010 r. W chwili obecnej prowadzone są rozmowy z potencjalnymi inwestorami finansowymi i branżowymi. Jednocześnie w toku negocjacji są warunki współpracy handlowej z partnerami krajowymi i zagranicznymi w celu uzupełnienia oferty w sklepach franczyzowych" - napisano w komunikacie.
W 2010 roku spółka miała 157 tys. zł zysku netto, ale w związku z przeszacowaniem nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, z aktywów trwałych do inwestycji krótkoterminowych. Bez tego przeszacowania Hurtimex zanotowałby stratę na poziomie 1,65 mln zł, 0,88 mln zł mniej niż w 2009 roku.
Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła na koniec roku 36 proc. i jest wyższa o 6 pkt. proc. rok do roku.
"Tak znaczna poprawa nastąpiła głównie w związku z ostatecznym zakończeniem działalności produkcyjnej oraz lokowaniem zamówień kolekcyjnych w 90 proc. na Dalekim Wschodzie" - tłumaczy spółka.
W ubiegłym roku spółka rozpoczęła działania restrukturyzacyjne związane z redukcją kosztów i zwiększeniem realizowanej na sprzedaży marży poprzez restrukturyzację zatrudnienia, ograniczenie kosztów powstawania nowych kolekcji, reorganizację pracy przedstawicieli handlowych i likwidację czterech nierentownych sklepów outletowych.
"Działania te będą kontynuowane w 2011 r. zarząd spółki szacuje, że do końca I półrocza miesięczne koszty zostaną zmniejszone o ca. 30 proc. w stosunku do roku 2010, a marża wzrośnie o następnych kilka punktów, głównie na skutek reorganizacji łańcucha dostaw" - napisano.
Spółka podała, że sprzedaż w styczniu i lutym była mniejsza niż w tym samym okresie 2010 r., głównie z powodu opóźnionych dostaw bieżącej kolekcji. Zarząd Spółki oczekuje jednak, że nie będzie to mieć większego wpływu na wynik finansowy, gdyż ta niekorzystna tendencja zostanie zrekompensowana poprzez redukcję kosztów i większą marżę.
Obecnie Hurtimex posiada 13 salonów firmowych, w tym 2 sklepy własne i 11 jednostek franczyzowych. Spółka prowadzi rozmowy z kolejnymi potencjalnymi franczyzobiorcami. Do końca roku ma powstać 5 kolejnych franczyzowych salonów firmowych Tup Tup.
Spółka chce też zwiększyć sprzedaż eksportową, szacunkowo do 10 proc.(PAP)
pel/ asa/