Hygienika i Radwańskie ruszają na podbój rynku
Hygienika otwiera nowy oddział w Warszawie. Ma to związek z planowaną zmianą struktury organizacyjnej grupy. Na podbój rynku rusza razem z siostrami Radwańskimi, które wezmą udział w kampanii reklamowej nowej grupy - pisze "Parkiet".
Kampania reklamowa sieci drogerii Dayli, należącej do Hygieniki, ma ruszyć w marcu. Szczegóły współpracy sióstr Radwańskich z firmą są jednak owiane tajemnicą.
Zdaniem Rafała Irzyńskiego, głównego analityka Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, siostry Radwańskie to czołówka wśród sportowych celebrytów., więc można się domyślać, że koszty tej inwestycji nie były niskie.
Na rynku drogerii zdecydowanym liderem jest Rossman, ale coraz szybciej rozwija się należąca do Biedronki sieć Hebe. Według Irzyńskiego mocna pozycja Hygieniki może wymagać zrealizowania fuzji z dużą krajową siecią drogerii. W styczniu sieć informowała, iż przymierza się do kolejnych zakupów razem z funduszem Innova.
– Sprawa jest w toku. Przyglądamy się nie tylko polskim drogeriom. Rozważamy również przejęcia na zachodzie Europy – mówił wtedy Kamil Kliniewski, prezes i największy akcjonariusz Hygieniki.
Docelowo firma chce się stać holdingiem. Jednocześnie rozważa dalsze zakupy, a możliwe kierunki to Niemcy oraz Czechy.