InPost wycofuje SMS‑y do klientów. Wszystko przez oszustów

InPost nie będzie już informował klientów o statusie przesyłki wiadomościami SMS. Śledzenie paczki będzie możliwe tylko przy pomocy aplikacji mobilnej. Wszystko przez oszustów, którzy podszywając się pod firmę, próbowali wyłudzać pieniądze od klientów.

InPost wycofuje SMS-y do klientów. Wszystko przez oszustów
Źródło zdjęć: © East News | Eastnews / WOJCIECH STROZYK/REPORTER

"Dziękujemy za korzystanie z aplikacji mobilnej. W związku z falą fałszywych sms wstrzymujemy wysyłanie wiadomości związanych ze statusem przesyłki" - to komunikat, który 16 września otrzymali klienci InPost.

Od tej pory InPost przestaje wysyłać klientom jakiekolwiek wiadomości SMS. Ma to ukrócić proceder wyłudzania pieniędzy przez oszustów, którzy podszywali się pod firmę.

Do klientów InPost trafiały wiadomości z informacją o rzekomej konieczności dopłaty np. ze względu na zbyt dużą wagę zamówionego przedmiotu. Zawierały też zewnętrzny link do płatności internetowej.

Obejrzyj: Totalizator Sportowy inwestuje w technologie. Wygrałeś? Nagrodę dostaniesz bezpośrednio na kartę

"Jako jeden z pierwszych operatorów logistycznych w Polsce całkowicie rozwiązujemy problem, z jakim boryka się branża, czyli z fałszywymi SMS-ami. Od teraz informujemy: InPost nie wysyła żadnych informacji o płatnościach lub statusie przesyłki poprzez SMS" - pisze w komunikacie przesłanym Next Gazeta.pl Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost S.A.

Informuje też, że zarówno nadawcy, jak i odbiorcy, nadal mogą śledzić swoje przesyłki posługując się aplikacją.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (303)