Ipsos: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK wzrósł o 0,52 pktm/m do 98,11 pkt w VI

Warszawa, 22.06.2016 (ISBnews) - Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) wzrósł o 0,52 pkt m/m do 98,11 pkt w czerwcu br., podał instytut badawczy Ipsos. W ujęciu rocznym wzrost wyniósł 9,85 pkt.

22.06.2016 12:16

"Przyczyn ustabilizowania się Wskaźnika Optymizmu Konsumentów (WOK), mierzonego przez Ipsos, można upatrywać w braku negatywnych reakcji na rynku gospodarczym i finansowym, mimo istniejącej - nadal bardzo krytycznej wobec obecnego rządu - kampanii opozycji politycznej" - czytamy w komunikacie.

Wskaźnik Bieżący spadł o 2,49 pkt m/m do 102,10 pkt, zaś Wskaźnik Oczekiwań - wzrósł o 2,18 pkt do 102,62 pkt.

"Na poprawę Klimatu Gospodarczego miały zapewne wpływ zapowiedzi i wejście na polski rynek dwóch wielkich koncernów zagranicznych z finalizacją znaczących inwestycji - niemieckiego Daimlera (budowa fabryki silników do Mercedesa) i koreańskiego LG Chem (fabryka akumulatorów do samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym) oraz ożywienie kontaktów handlowo-biznesowych z Chinami i zapowiadaną wizytą w Polsce prezydenta Chin." - czytamy dalej.

Wskaźnik Skłonność do Zakupów ogółem spadł o 2,49 pkt m/m i wyniósł w czerwcu 102,1 pkt.

Wskaźnik Klimatu Gospodarczego wzrósł z kolei o 5,03 pkt do 92,12 pkt.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego 10-12 czerwca 2016 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)