Jak przyciągnąć uwagę klienta na eventach branżowych?
Uczestnictwo w różnorodnych eventach branżowych, w tym przede wszystkim targach, to świetny sposób na wypromowanie marki. To nie tylko możliwość dotarcia z ofertą do wielu nowych klientów, ale i nierzadko nawiązania korzystnej współpracy biznesowej. Sama obecność na takim wydarzeniu to jednak za mało, aby można było z niego czerpać maksimum korzyści. Konieczne jest podjęcie działań, które wyróżnią markę na tle konkurencji. Jak przyciągnąć klienta? Prezentujemy 5 najskuteczniejszych sposobów – zostań z nami!
18.09.2020 08:59
1. Postaraj się ustalić jedną tematykę promocji
Oferta Twojej firmy jest bardzo zróżnicowana? Przygotowując się do wydarzenia branżowego, powinieneś postawić na jedną, spójną tematykę promocji. W przypadku branży odzieżowej może to być np. kolekcja ubrań dopasowana do aktualnej pory roku. Firmy produkujące żywność powinny skupić się na konkretnej grupie, chociażby produktach bezglutenowych. Chaos w ofercie zdecydowanie nie ułatwia promocji. Unikaj go, jeśli chcesz przyciągać do siebie jak najwięcej klientów.
2. Przygotuj ciekawe hasła promocyjne
Ciekawie przygotowane stoisko promocyjne oraz estetycznie wyeksponowane produkty to wciąż za mało. Jak przyciągnąć klientów? Nie zapomnij o atrakcyjnych hasłach reklamowych. Staraj się stosować nie tylko bardzo krótkie zwroty, ale i dłuższe, o wiele pełniejsze komunikaty. Duże znaczenie ma także jakość wykonania materiałów promocyjnych, a więc m.in. różnego rodzaju plansz czy potykaczy. Im lepiej się prezentują, tym atrakcyjniej wygląda Twoja oferta, a i sama marka zyskuje w oczach odbiorcy.
3. Zaopatrz się w atrakcyjne gadżety reklamowe
Na stoisku wystawowym zdecydowanie nie może zabraknąć gadżetów reklamowych. Pamiętaj, aby były dobrej jakości i spójne graficznie z identyfikacją wizualną Twojej marki. Jeśli chcesz skutecznie przyciągnąć klienta, koniecznie stawiaj na produkty użyteczne z punktu widzenia Twojego obiorcy docelowego. Wiele ciekawych inspiracji znajdziesz w ofercie producenta gadżetów Gratisownia.pl. Wśród najpopularniejszych produktów tego typu są m.in.:
- długopisy,
- kubki,
- parasolki,
- smycze na klucze,
- pamięci przenośne (pendrive),
- koszulki z nadrukiem.
W kwestii selekcji gadżetów do promocji istotną rolę gra typ odbiorcy - czy jest to potencjalny partner biznesowy czy też klient indywidualny. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak dobrać właściwe akcesoria pod kątem profilu klienta, sprawdź ten artykuł: https://www.rp.pl/Biznes/200909374-Jakie-gadzety-reklamowe-preferuja-klienci-biznesowi-i-indywidualni.html
4. Pozwól klientom testować produkty
Możliwość oglądania produktów na stojakach, czy w gablotach zazwyczaj jest mało atrakcyjna dla potencjalnego odbiorcy. Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie jak najwięcej osób, koniecznie daj im możliwość testowania. Stwórz miejsce, w którym klient będzie mógł fizycznie dotknąć danej rzeczy, sprawdzić jej działanie lub spróbować, jeśli są to produkty spożywcze.
Ważne jest to, aby możliwie najlepiej oddać realizm danej sytuacji. Doskonałym tego przykładem jest promocja nowej kolekcji obuwia sportowego. Możliwość jego przymierzenia to za mało. Postaraj się zainwestować np. w bieżnię, na której każda osoba sprawdzi buty w warunkach zbliżonych do realnych.
5. Wykorzystaj światło do zwiększenia atrakcyjności stoiska
Pamiętaj, że większość osób to wzrokowcy, a to oznacza, że kupują produkty przede wszystkim oczami! Odpowiednie manipulowaniem światłem i cieniem na stoisku wystawowym ułatwia przyciąganie klienta. Zacznij od dobrego ustawienia głównego oświetlenia, które powinno równomiernie rozjaśniać całe stanowisko. Następnie dodawaj drobne światło akcentujące, aby np. wyróżnić nim poszczególne produkty z oferty.
W czasie przygotowywania miejsca promocji kieruj się następującymi zasadami:
- nie twórz bardzo ciemnych lub wyraźnie niedoświetlonych stoisk (skutecznie zniechęcają one klientów do ich odwiedzania),
- nigdy nie kieruj źródeł światła w stronę frontu stoiska, ryzykując oślepianie osób je odwiedzających,
- staraj się unikać akcentowania konkretnych produktów górnym światłem, lepszy efekt zapewnia dolne oświetlenie.
Wykorzystaj jak najwięcej sprawdzonych technik promocji
Wiesz już, jak skutecznie przyciągnąć klientów do swoje oferty – teraz tylko pamiętaj, aby dobrze mieszać ze sobą te techniki. Korzystaj ze starych i sprawdzonych metod reklamy, łącząc je ze zdobyczami nowoczesnych technologii, czyli np. z oświetleniem LED. Atrakcyjne wizualnie stoisko wyróżni się na tle konkurencji, przez co na pewno będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem.