Jak zorganizować swój czas w pracy?

Zdecydowana większość osób pracujących wyczekuje na weekend z ogromną niecierpliwością. Jednak błogi i beztroski czas wypoczynku mija bardzo szybko, a powrót do rzeczywistości w pracy bywa dla niektórych niezwykle bolesny. Sprawdź, co należy zrobić by bezstresowo spędzić czas w pracy?

Jak zorganizować swój czas w pracy?

04.11.2013 | aktual.: 04.11.2013 14:28

Tuż przed końcem tygodnia zaleca się zamknięcie wszystkich najpilniejszych spraw, jednocześnie nie zaczynając nowych działań. Przy nawarstwieniu się bardzo ważnych zadań dobrym rozwiązaniem jest delegacja części zadań czy też ustalenie zastępstwa na wypadek tzw. zdarzeń losowych, wówczas mamy pewność, że naszymi sprawami w razie nagłej potrzeby zajmie się inna, kompetentna osoba – o ile jest to możliwe.

Podczas weekendu warto zadbać o to, aby czas jakim dysponujemy w dużej części poświęcić na aktywny wypoczynek. Dzięki aktywnemu spędzaniu czasu wrócimy do codziennych obowiązków pełni energii i z większym zapałem, będziemy również zregenerowani psychofizycznie.

Przed pójściem do pracy należy zadbać o pozytywne nastawienie: przygotować rzeczy do pracy dzień wcześniej, wstać odpowiednio wcześnie, by zminimalizować ryzyko spóźnienia, jechać do pracy bez większego pośpiechu.

W pierwszym dniu pracy – rano, ustal listę zadań (ważne, mniej istotne), które trzeba wykonać w nadchodzącym dniu i tygodniu, zgodnie z założeniem: 60 proc. czasu na zajęcia zaplanowane, 20 proc. na sprawy nieoczekiwane, 20 proc. na działania spontaniczne i towarzyskie. Zaplanowane działania nie powinny wymagać dużego skupienia czy wytężonego wysiłku intelektualnego. Również nie należy się starać nadrobić wszystkich nawarstwionych spraw w jeden dzień. Tego dnia nie podejmuj kluczowych decyzji. Pracownik wracający do pracy po weekendzie zawsze ma problemy z wypełnioną po same brzegi skrzynką mailową. Jeżeli martwimy się, że nie zdołamy odpisać na wszystkie maile pierwszego dnia, można ustawić autoresponder na naszej skrzynce pocztowej z informacją, że na maile będziemy odpisywać od następnego dnia.

Ciekawym sposobem na zminimalizowanie stresu w pracy jest zaplanowanie wyjazdu jedno- czy dwudniowego w kolejny weekend. Taka perspektywa pozwala w lekki i przyjemny sposób wdrożyć się do pracy.

Anna Mączyńska, Personia

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)