Jessica Mercedes w ogniu krytyki po aferze z metkami. Eksperci: wszystko w rękach klientów

- Przyglądamy się sprawie, kolejne działania pokażą, czy będzie z tego materiał na postępowanie, czy nie - powiedział o aferze z metkami na koszulkach od Jessiki Mercedes Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Zdaniem ekspertów od marketingu nad marką Veclaim zebrały się czarne chmury, ale nie oznaczają końca rynkowego influencerki.

Jessica Mercedes w Madrycie w 2019 r.
Źródło zdjęć: © Getty Images
Katarzyna Izdebska-Białka

Zamieszanie wokół Veclaim, marki ubraniowej popularnej influencerki Jessiki Mercedes, powstało, kiedy klienci odkryli, że w ostatniej kolekcji basic tylko przerabiała ona T-shirty produkowane w Maroku. Wcześniej Mercedes wielokrotnie podkreślała, że jej ubrania są w 100 proc. polskie.

- Tutaj jest kwestia wprowadzenia w błąd, praktyka wyszła wprost. Przedsiębiorca już ponosi daleko idące konsekwencje, m.in. utratę wartości marki i negatywne konsekwencje ze strony rynku - powiedział w programie "Money. To się liczy" Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak dodał, Urząd przygląda się sprawie, ale jeszcze nie wiadomo, czy otworzy postępowanie czy nie.

Obejrzyj: Koszulki Veclaim. Afera z Jessicą Mercedes. UOKiK sprawdza, możliwe postępowanie

Co dalej będzie z marką Veclaim? Zdaniem ekspertów od marketingu, wszystko zależy, co teraz zrobią klienci.
Samej Jessice Mercedes eksperci, z którymi rozmawiały Wirtualne Media, wytykają błędy w komunikacji i brak wczesnej reakcji na kryzys, co odbiło się na spadku zaufania do marki. Zauważają jednak, że reklamodawcy nie zerwali współpracy z samą influencerką.

- Nie ma nic złego w skorzystaniu z poddostawców zagranicznych - jednak bezwzględnie należy być uczciwym w stosunku do swoich klientów. Jeśli marka mocno podkreśla transparentność, odpowiedzialność - a później postępuje w sposób zaprzeczający tym wartościom - traci autentyczność i wielu klientów po prostu do niej nie wróci - uważa Joanna Rutkowska z agencji 24/7 Communication w komentarzu dla Wirtualnych Medów.

Eliza Misiecka, dyrektorka agencji Genesis PR, w komentarzu dla portalu podkreśla, że Jessica Mercedes powinna przeprosić i zadośćuczynić osobom, które kupiły jej ubrania, za wprowadzanie w błąd. Uważa jednak, że afera z metkami, choć spowodowała kryzys wizerunkowy, nie oznacza końca rynkowego samej influencerki.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Wybrane dla Ciebie

Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy