Trwa ładowanie...
d1v2v4q

Jutrzenka ograniczy liczbę produktów

Podając wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2009 r. prezes Jutrzenki Jan Kolański zapowiedział przegląd portfela marek, ograniczenie ich liczby i silne wspieranie sprzedaży kilku strategicznych brandów.
Share
d1v2v4q

Na liście strategicznych marek grupy Jutrzenki znalazły się te, które już obecnie dają największe zyski i mają największy potencjał rozwoju w przyszłości. Szefowie Jutrzenki przyznali, że błędem było utrzymywanie w przeszłości zbyt dużej liczby marek i rozbicie budżetu marketingowego na wiele części.

W Jutrzence zostanie przeprowadzona restrukturyzacja polegająca na wyłonieniu najsilniejszych marek i skoncentrowaniu wszystkich wysiłków marketingowych na tych wybranych markach. Na liście przyszłościowych marek Jutrzenki znalazły się Goplana w kategorii czekolad, Jeżyki wśród ciastek, Grześki wśród wafelków w czekoladzie, Akuku wśród cukierków typu żelki, Wafle Familijne w kategorii wafli bez polewy, Hellena wśród napojów i Apetita jako marka reprezentująca przyprawy.

Szczególne powody do zadowolenia daje Jutrzence rozwój Helleny, która po wielu zmianach (m.in. logo, etykiet i komunikacji) przestaje być ciężarem. Hellena jest już, według deklaracji przedstawicieli Jutrzenki Colian, rentowna. Teraz pozostaje tylko zbudować szerszą dystrybucję. Napoje Helleny, zwłaszcza oranżady, są już silnie obecne w handlu nowoczesnym, w wielu sieciach hipermarketów i supermarketów. Jeszcze lepiej jest z handlem tradycyjnym, tam odbudowanie silnej pozycji po wycofaniu Helleny ze sprzedaży ponad dwa lata temu dało prawie 30 proc. udział w sprzedaży oranżad.

d1v2v4q

Jutrzenka Colian planuje wydać na reklamę w drugiej połowie 2009 r. kilkanaście mln zł. Część tego budżetu przeznaczy zapewne na wsparcie Helleny. Jeśli do jej zamawiania przekona się jeszcze większa grupa hurtowników i detalistów, udziały Helleny mogą wzrosnąć ponad 30 proc.

Udane półrocze Jutrzenki Holding

Jutrzenka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o ponad 14 proc. do 271 mln zł. Znacznie wzrósł też wynik brutto na sprzedaży, o 53 proc., do 104 mln zł. Jutrzenka miała tez 3-krotny wzrost EBITDA do 38 mln zł. Udana była zwłaszcza konsolidacja Jutrzenki, Ziołopeksu i Kaliszanki, pierwsze efekty widoczne są w wynikach za 1 półrocze 2009. Zyski netto po pierwszym półroczu wyniosły 13,4 mln zł, w porównaniu ze stratą 6,8 mln zł w tym samym okresie 2008 r.

_ Jesteśmy zadowoleni z wyników, są zgodne z naszymi planami. Ponadto z uwagi na sezonowość branży spodziewamy się poprawy wyników w drugim półrocz _ - przewiduje Jan Kolański, prezes Jutrzenki.
_ Kryzys gospodarczy dotknął branżę spożywczą w bardzo niewielkim stopniu. Znacząco zmniejszyło się zadłużenie Spółki. Oprócz tego w firmie zakończono restrukturyzację. Oszczędności i wzrost rentowności są jej efektem _ - dodał Kolański.

d1v2v4q

Od początku roku Jutrzenka korzysta z własnego centrum logistycznego Colian Logistics w Kostrzynie, to również znacznie ogranicza koszty. Dobrze spisuje się marka Hellena. Odbudowała swoją pozycję i jest obecnie numerem jeden na rynku oranżad z udziałem 21,8 proc. w ostatnio badanym okresie, natomiast w segmencie oranżad w butelkach PET na rynku tradycyjnym jej udział w ostatnim okresie wzrósł do 29,4 proc.

Handel-Net.pl

d1v2v4q

Podziel się opinią

Share
d1v2v4q
d1v2v4q