KDM Shipping podtrzymuje plany inwestycyjne pomimo niższych od planowanych wpływów z IPO
09.08. Warszawa (PAP) - KDM Shipping chce za środki pozyskane w ramach oferty publicznej kupić dwa statki transportowe o nośności 3 tys. ton. Spółka, pomimo uzyskania niższych od...
09.08. Warszawa (PAP) - KDM Shipping chce za środki pozyskane w ramach oferty publicznej kupić dwa statki transportowe o nośności 3 tys. ton. Spółka, pomimo uzyskania niższych od planowanych wpływów z oferty, podtrzymuje plany inwestycyjne, a zakup kolejnych jednostek chce finansować bieżącymi przepływami pieniężnymi - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.
"Za środki pozyskane z oferty planujemy kupić dwie jednostki o nośności 3 tys. ton. Zakup chcemy sfinalizować w najbliższej przyszłości, w przeciągu kilku kolejnych miesięcy" - powiedział Denys Molodkovets, dyrektor finansowy spółki.
"Zakup kolejnych statków będziemy finansować z bieżących przepływów finansowych. Ich kupno jest możliwe pod koniec tego roku" - dodał.
KDM Shipping w ofercie publicznej pozyskał 25,8 mln zł brutto, wobec planowanych ok. 36 mln USD.
Środki pozyskane z oferty spółka zamierzała pierwotnie przeznaczyć m.in. na powiększenie floty statków - na ten cel trafić miało 26 mln USD. Inwestycja miała objąć 6 używanych (10-15-letnich) jednostek o łącznej nośności 24.000 ton. Zakup jednostek miał nastąpić w terminie do 3 miesięcy od zakończenia oferty.
Pozostałe środki, w wysokości 7 mln USD spółka planowała zainwestować w stocznię w Chersoniu. KDM chce umożliwić stoczni obsługiwanie statków o gabarytach większych niż dotychczas oraz zwiększyć skalę działalności w segmencie budowy statków.
KDM Shipping zadebiutował w czwartek na rynku regulowanym GPW. Do obrotu trafiło 7.096.000 akcji spółki.
Spółka KDM Shipping koncentruje się na niszowym segmencie transportu rzeczno-morskiego suchych towarów masowych w rejonie Morza Czarnego, Azowskiego i Śródziemnego.
Grupa dysponuje flotą składającą się z ośmiu masowców do rzeczno-morskiego transportu ładunków masowych, o łącznej nośności 25.206 ton. Grupa obsługuje także linię turystyczną na Dnieprze w rejonie Kijowa oraz świadczy usługi napraw i remontów jednostek pływających we własnej stoczni remontowo-budowlanej znajdującej się w Chersoniu. Posiada w także własne agencje w wybranych portach oraz własny dział załogowy.
W najważniejszym segmencie swojej działalności, tj. transporcie suchych towarów masowych, grupa koncentruje się przede wszystkim na przewozie ziarna, ale transportuje także złom, śrutę słonecznikową, drewno, otręby, drobnicę i inne towary.
Grupa transportuje towary przede wszystkim z portów Rosji i Ukrainy, do portów zlokalizowanych w Turcji, Gruzji, we Włoszech, Grecji i Albanii. W 2011 roku przewiozła łącznie ok. 665 tys. ton towarów, w porównaniu z ok. 529 tys. ton w 2010 roku.
W 2011 roku Grupa zanotowała przychody na poziomie 29,2 mln USD oraz zysk netto w wysokości 14,2 mln USD, w porównaniu do odpowiednio 13,9 mln USD i 5,1 mln USD rok wcześniej. (PAP)
kuc/ asa/