Trwa ładowanie...

Kierowcy się boją, nowe mandaty działają na wyobraźnię. Dane nie pozostawiają złudzeń

Od 1 stycznia obowiązuje nowy taryfikator mandatów. Niektóre stawki są nawet 4-krotnie wyższe niż jeszcze w 2021. Pierwsze dane pokazują, że kierowcy wystraszyli się nowych, wyższych stawek. Na drogach jest bezpieczniej.

Od 1 stycznia obowiązuje nowy taryfikator mandatów
Piotr Jedzura/REPORTEROd 1 stycznia obowiązuje nowy taryfikator mandatów Piotr Jedzura/REPORTERŹródło: East News, fot: Piotr Jedzura/REPORTER
d49ijkv
d49ijkv

3 grudnia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę zaostrzającą kary dla osób łamiących przepisy drogowe. Nowe regulacje podwyższają m.in. maksymalną wysokość grzywny z 5 do 30 tys. zł oraz zwiększają wysokości grzywny, którą nałożyć można w postępowaniu mandatowym.

Komenda Głowna Policji (KGP) rozpoczęła zbieranie informacji na temat skuteczności nowego taryfikatora mandatów. Pierwsze obserwacje można nazwać wręcz sensacyjnymi. Ilość popełnianych wykroczeń spadła niemal o jedną trzecią.

Nowe rekordowe mandaty. Kierowca audi pędził 241 km/h, teraz zapłaci 2,5 tys. zł

Pierwsze dane policji potwierdzają skuteczność nowych mandatów

Jak informuje "Rzeczpospolita", warszawscy policjanci z grupy "SPEED" wlepili już kilkanaście maksymalnych mandatów według nowych zasad. Rekordzista otrzymał 2,5 tys. zł mandatu oraz zostało mu odebrane prawo jazdy. Został przyłapany na jeździe z prędkością 160 km/h na moście Sierakowskim. Obowiązuje na nim ograniczenie do 8 km/h.

d49ijkv

Kierowcy zdejmują nogę z gazu

Informacje podane przez policję potwierdza firma Yanosik, odpowiedzialna za aplikację informującą kierowców o policyjnych kontrolach, fotoradarach czy aktualnych limitach prędkości. Jak wskazał Julia Langa, przedstawicielka firmy, zmieniły się zachowania kierowców.

Stosują się do limitów prędkości i, jak już wspomniałam wcześniej, chętniej korzystają z aplikacji Yanosik nawet na krótkich, dobrze znanych trasach. Sprawdzając dane z 2022 roku, w naszym systemie zauważyliśmy, że udział przekroczeń prędkości na terenie zabudowanym i niezabudowanym spadł o 6,54% w porównaniu z 2021 rokiem. Największa poprawa stylu jazdy jest widoczna w terenie zabudowanym – tutaj nastąpił 11% wzrost poprawności jazdy kierowców w tym roku. Na terenie niezabudowanym kierowcom wciąż zdarza się dodać więcej gazu, ale i tu widoczny jest 5% wzrost poprawności przestrzegania limitów prędkości jazdy – informuje Langa cytowana przez "Fakt".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d49ijkv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d49ijkv

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj