Trwa ładowanie...

Kierowcy się boją, nowe mandaty działają na wyobraźnię. Dane nie pozostawiają złudzeń

Od 1 stycznia obowiązuje nowy taryfikator mandatów. Niektóre stawki są nawet 4-krotnie wyższe niż jeszcze w 2021. Pierwsze dane pokazują, że kierowcy wystraszyli się nowych, wyższych stawek. Na drogach jest bezpieczniej.

Share
Od 1 stycznia obowiązuje nowy taryfikator mandatów
Piotr Jedzura/REPORTEROd 1 stycznia obowiązuje nowy taryfikator mandatów Piotr Jedzura/REPORTERŹródło: East News, fot: Piotr Jedzura/REPORTER
d4bcc52

3 grudnia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę zaostrzającą kary dla osób łamiących przepisy drogowe. Nowe regulacje podwyższają m.in. maksymalną wysokość grzywny z 5 do 30 tys. zł oraz zwiększają wysokości grzywny, którą nałożyć można w postępowaniu mandatowym.

Komenda Głowna Policji (KGP) rozpoczęła zbieranie informacji na temat skuteczności nowego taryfikatora mandatów. Pierwsze obserwacje można nazwać wręcz sensacyjnymi. Ilość popełnianych wykroczeń spadła niemal o jedną trzecią.

Nowe rekordowe mandaty. Kierowca audi pędził 241 km/h, teraz zapłaci 2,5 tys. zł

Pierwsze dane policji potwierdzają skuteczność nowych mandatów

Jak informuje "Rzeczpospolita", warszawscy policjanci z grupy "SPEED" wlepili już kilkanaście maksymalnych mandatów według nowych zasad. Rekordzista otrzymał 2,5 tys. zł mandatu oraz zostało mu odebrane prawo jazdy. Został przyłapany na jeździe z prędkością 160 km/h na moście Sierakowskim. Obowiązuje na nim ograniczenie do 8 km/h.

d4bcc52

Kierowcy zdejmują nogę z gazu

Informacje podane przez policję potwierdza firma Yanosik, odpowiedzialna za aplikację informującą kierowców o policyjnych kontrolach, fotoradarach czy aktualnych limitach prędkości. Jak wskazał Julia Langa, przedstawicielka firmy, zmieniły się zachowania kierowców.

Stosują się do limitów prędkości i, jak już wspomniałam wcześniej, chętniej korzystają z aplikacji Yanosik nawet na krótkich, dobrze znanych trasach. Sprawdzając dane z 2022 roku, w naszym systemie zauważyliśmy, że udział przekroczeń prędkości na terenie zabudowanym i niezabudowanym spadł o 6,54% w porównaniu z 2021 rokiem. Największa poprawa stylu jazdy jest widoczna w terenie zabudowanym – tutaj nastąpił 11% wzrost poprawności jazdy kierowców w tym roku. Na terenie niezabudowanym kierowcom wciąż zdarza się dodać więcej gazu, ale i tu widoczny jest 5% wzrost poprawności przestrzegania limitów prędkości jazdy – informuje Langa cytowana przez "Fakt".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
d4bcc52

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4bcc52
d4bcc52