Kilkanaście firm zainteresowanych kupnem saloników prasowych Kolportera
8.10.Warszawa (PAP) - Zainteresowanie inwestycją w sieć 900 saloników prasowych Kolporteraáwyraziło kilkanaście firm i funduszy inwestycyjnych zarówno z Polski, jak i innych krajów...
08.10.2009 | aktual.: 09.10.2009 11:00
8.10.Warszawa (PAP) - Zainteresowanie inwestycją w sieć 900 saloników prasowych Kolporteraáwyraziło kilkanaście firm i funduszy inwestycyjnych zarówno z Polski, jak i innych krajów Unii Europejskiej - poinformował PAP Maciej Topolski, rzecznik Grupy Kolporter.
Dodał, że zainteresowanie wyrazili prawie wszyscy inwestorzy, do których bank inwestycyjny Trigon rozesłał pakiet wstępnych informacji. Nie chciał jednak powiedzieć czy transakcja może zostać zrealizowana jeszcze w tym roku.
"Nie narzucamy sobie sztywnego terminu - wszystko będzie zależało od jakości ofert ze strony potencjalnych inwestorów" - powiedział PAP Topolski.
"Praktycznie 100 procent inwestorów, których wytypował nasz doradca, Bank Inwestycyjny Trigon, wyraziło zainteresowanie naszą ofertą" - dodał.
W komunikacie przesłanym PAP Kolporter podał natomiast, że niezależnie od tego, czy transakcja zostanie sfinalizowana, Kolporter rozpoczął wdrażanie nowej marki - Top Press - funkcjonującej w ramach sieci saloników prasowych.
Kolporter nie wyklucza współpracy przy rozwoju sieci saloników Top Press z koncernem tytoniowym lub operatorem komórkowym, z którymi obecnie prowadzi rozmowy.
Obecnie funkcjonuje już 10 takich saloników, a w najbliższych miesiącach w centrach handlowych na terenie całej Polski ma powstać kolejnych 50 Top Pressów. Od tradycyjnej sieci Kolportera różnią się nazwą, logotypem, ale przede wszystkim standardem.
"Bazując na naszych wieloletnich doświadczeniach uznaliśmy, że czas zaproponować nową koncepcję saloników prasowych, przygotowaną specjalnie na potrzeby centrów handlowych" - powiedział cytowany w komunikacie Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe.
"Zmienia się rynek i oczekiwania klientów. W przypadku centrów handlowych trudno mówić o lojalności osób kupujących w saloniku. Dlatego trzeba je przyciągnąć wyrazistą i atrakcyjną wizualnie koncepcją sklepu. Nowy typ umeblowania umożliwia nam swobodne zmiany w proporcjach asortymentu, w zależności od specyfiki lokalizacji, sezonu, czy promocji organizowanych przez producentów i dostawców. A to skutkuje znaczącym wzrostem obrotów" - dodał.
Niewykluczone, że obok będącego własnością Kolportera logotypu Top Press niebawem pojawi się drugi brand, należący do któregoś z koncernów tytoniowych lub operatorów komórkowych.
"Rozmawiamy z czołowymi polskimi firmami z tych branż, kilku bardzo renomowanych partnerów biznesowych jest bardzo zainteresowanych rozwojem sieci Top Pressów posiadających wybraną kategorię produktową bardziej rozwiniętą handlowo i marketingowo, wraz z silną obecnością brandu partnera. Takie wzajemne wspieranie się marek da wiele korzyści sprzedażowych i kosztowych współpracującym firmom, a przede wszystkim tworzy nową jakość dla klientów" - powiedział prezes Wiśniewski.
Na początku sierpnia Grupa Kolporter informowała, że Kolporter Sieci Handlowe szuka branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych oraz że może sprzedać część lub całość udziałów w tej sieci.
Na przełomie sierpnia i września bank inwestycyjny Trigon, który jest doradcą Kolportera w procesie poszukiwania inwestora rozesłał do potencjalnych zainteresowanych zarówno z sektora finansowego, jak i inwestorów branżowych pakiet wstępnych informacji dotyczących saloników prasowych.
Kolporter informował, że możliwe są dwa scenariusze - jeśli znajdzie inwestora zainteresowanego zakupem części udziałów w sieci saloników prasowych, to dzięki pozyskanym środkom będą wspólnie rozwijać tę sieć sprzedaży, a jeśli spółka otrzyma atrakcyjną ofertę na zakup całości sieci saloników, to na pewno ją rozważy.
Sieć saloników prasowych Kolportera sprzedaje m.in. prasę, papierosy, prepaidy, słodycze, napoje, baterie, artykuły tytoniowe i zabawki oraz oferuje klientom usługi dodatkowe: lotto i opłatę domowych rachunków.
Kolporter Sieci Handlowe to spółka wchodząca w skład grupy kapitałowej Kolporter, która liczy 13 firm.
Udział Kolportera w rynku dystrybucji prasy wyniósł na początku 2009 roku według Izby Wydawców Prasy 40,85 proc., a według samej spółki wynosi ok. 46 proc.
Barbara Woźniak (PAP)
bas/ jtt/