Klienci Amber Gold nie są sobie winni
Polacy uważają, że w sprawie Amber Gold nie zadziałało państwo, wynika z sondażu przeprowadzonego dla "Dziennika Gazety Prawnej" przez Instytut Homo Homini.
16.08.2012 | aktual.: 16.08.2012 06:58
Blisko 65 proc. uczestników tego badania jest zdania, że winne aferze są złe prawo (tak twierdzi 44,3 proc. ankietowanych) lub nieskuteczne działania organów państwa (20,9 proc.). Klientów odpowiedzialnością za zły wybór miejsca do ulokowania gotówki obarcza tylko co siódmy-ósmy ankietowany (13,1 proc.).
Jak podaje "DGP", jeden z klientów Amber Gold złożył wniosek o upadłość firmy, co ma odsunąć jej właściciela od procesu likwidacji spółki. Najpóźniej w piątek wnioskiem zajmie się sąd. Jeśli przyzna rację klientowi, to wyznaczy nadzorcę lub zarządcę, który sprawdzi, jakim faktycznie majątkiem dysponuje Amber Gold.