Klienci Invest-Banku dostali cudze karty

Klienci Invest-Banku w całej Polsce dostają listy z kartami płatniczymi i z numerami PIN do kont innych klientów tego banku. Takich błędnych przesyłek było co najmniej kilkanaście w kraju.

Jakub Kłoczewski z departamentu marketingu Invest-Banku twierdzi, że bank zorientował się o pomyłce już po kilku godzinach. A jak do niej doszło i kto za nią odpowiada? - Adresowanie i wysyłka odbywała się nie u nas, a u operatora kart. Nie byliśmy w stanie zatrzymać wysyłki tych kart, bo one już poszły do Poczty Polskiej. Szczęściem w nieszczęściu było to, że tych kart było mało. Były to karty z chipem, więc nie można ich zeskanować - mówi Kłoczewski.

Firma Weber Shandwick, która zajmuje się obsługą prasową sieci MasterCard, poinformowała nas, że MasterCard nie zajmuje się ani produkcją, ani wysyłką kart do klientów, bo robią to inne firmy, współpracujące z bankami. - MasterCard dostarcza tylko system informatyczny dla banków - twierdzi Weber Shandwick.

Jakub Kłoczewski przyznał, że nie jest winna firma Master-Card, ale inna, która zajmuje się mailingiem. Nie chciał ujawnić jej nazwy. - Pełną odpowiedzialność za cały błąd wynikający z systemu adresowania ponosi Invest-Bank - przyznał w końcu.

Pani Marzena z Krotoszyna dostała z Invest-Banku dwa takie listy. W jednym cudzą kartę, a drugim PIN do niej. Jest zbulwersowana całą sytuacją. - Kiedyś trzy razy pomyliłam się wpisując zły numer PIN. Karta została zablokowana i potem obciążono mnie za jej odblokowanie. Ja poniosłam karę, a czy w tym wypadku ktoś zostanie ukarany? - pyta pani Marzena.

Biuro prasowe Komisji Nadzoru Finansowego prosi, by nie wywoływać paniki. - Każdy bank powinien dochować należytej staranności, żeby do takich sytuacji nie dochodziło. Ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo operacyjne, co oznacza także odpowiedzialność finansową za błędy własnych systemów. Jeżeli doszło do nieuprawnionych transakcji, klienci mają prawo domagać się zwrotu środków. Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych stanowi bowiem, że posiadacza nie obciążają operacje, których zlecenia nie potwierdził - powiedziała nam Marta Chmielewska--Racławska. Dodała, że Komisja wyjaśnia sprawę z bankiem i "w zależności od udzielonych wyjaśnień podejmie dalsze kroki".

Więcej w dzisiejszym wydaniu Polski Głosu Wielkopolskiego

Wybrane dla Ciebie

UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK