Trwa ładowanie...
d4eo2uy

KNF podejrzewa manipulację kursem Boryszewa w dniach 19-30 kwietnia

07.05. Warszawa (PAP) - Komisja Nadzoru Finansowego podejrzewa, że w dniach 19-30 kwietnia miała miejsce manipulacja kursem Boryszewa, poprzez tzw. transakcje cross. KNF pracuje w...

d4eo2uy
d4eo2uy

07.05. Warszawa (PAP) - Komisja Nadzoru Finansowego podejrzewa, że w dniach 19-30 kwietnia miała miejsce manipulacja kursem Boryszewa, poprzez tzw. transakcje cross. KNF pracuje w tej sprawie nad zawiadomieniem prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa - podała Komisja w komunikacie.

Komisja twierdzi, że od 19 do 30 kwietnia na akcjach Boryszewa zawarto łącznie 29 transakcji typu "cross" o łącznym wolumenie 685.324.830 akcji i wartości 306,6 mln zł. Z ustaleń KNF wynika, że 24 spośród tych transakcji zostało przeprowadzonych pomiędzy dwoma powiązanymi ze sobą inwestorami.

W opinii KNF zlecenia typu "cross" na akcjach Boryszewa noszą znamiona manipulacji kursem, ponieważ w ich wyniku nie doszło do zmiany stanu posiadania żadnej ze stron transakcji.

Zgodnie z ustawą o obrocie instrumentami finansowymi za manipulację kursem instrumentu finansowego grozi do 5 mln zł grzywny oraz do 5 lat pozbawienia wolności. KNF może również na dopuszczającego się manipulacji nałożyć karę do wysokości 10-krotności uzyskanej korzyści majątkowej.

d4eo2uy

Zlecenia typu "cross" przeznaczone są do zawierania transakcji giełdowych między klientami jednego członka giełdy lub między członkiem giełdy a jego klientem. Stanowią one swego rodzaju formę pośrednią między zleceniami, na podstawie których realizowany jest obrót sesyjny, a zleceniami na podstawie których zawierane są transakcje pakietowe.

Zlecenia typu "cross" nie biorą udziału w określaniu kursu otwarcia, kursu zamknięcia lub kursu określanego w trakcie równoważenia, ani też nie podlegają realizacji ze zleceniami oczekującymi na realizację w arkuszu zleceń. (PAP)

kuc/ asa/

d4eo2uy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4eo2uy