Kolporter twierdzi, że jest największym dystrybutorem prasy
Kielecka firma Kolporter kwestionuje szacunki Izby Wydawców Prasy, według których państwowy Ruch jest liderem, jeśli chodzi o sprzedaż prasy w Polsce.
05.06.2009 | aktual.: 16.06.2009 13:39
Kolporter nie zgadza się z wyliczeniami Izby Wydawców Prasy. Zapowiada też wzrost obrotów i poprawę zysku w br., pisze Parkiet.
Według Izby Wydawcy Prasy Ruch kontroluje 41,3 proc rynku, a Kolporter 37,7 proc. Jednak według rzecznika Kolportera, Macieja Topolskiego powołującego się na dane bazujące na ilości sprzedanych tytułów, to właśnie firma z Kielc ma aż 46 proc. rynku. Działalność Kolportera przynosi coraz większe zyski.
_ Na ten rok planujemy wzrost zarobku o około 300 proc _ - zapowiada Maciej Topowlski, rzecznik Kolportera.
Ubiegłoroczne zyski spółki wyniosły ponad 3,3 mln zł.
Mimo kryzysu Kolporter nie rezygnuje z inwestycji w rozwój działalności kurierskiej, targowej i wystawienniczej. Likwiduje natomiast te biznesy, ktłóre okazały się nierentowne, jak np. sieć salonów prasowych. Kolporter przegrał w tym obszarze rywalizację z Empikiem.
Szczególnie atrakcyjna dla Kolportera wydaje się być działalność kurierska, firma ma sieć placówek i partnerów pokrywających zasięgiem całą Polskę. Bez dużych wydatków, przy okazji dystrybucji własnych produktów do kiosków, może przyjąć dodatkowe zlecenia na usługi kurierskie dla innych firm. Podobną usługę uruchomił też niedawno Ruch.
_ To nie pierwszy przypadek, że Ruch powiela nasze pomysły _- komentuje Topolski.
JS