Trwa ładowanie...
dpg1tr4

Koncern farmaceutyczny założył fundację. Dziś ruszyła pierwsza akcja społeczna

Chcemy przekonać młodych ludzi, że palenie nie ma nic wspólnego z byciem modnym. Niech nie dadzą sobie wmówić, że dzięki temu są bardziej lubiani czy popularni w grupie. Przeciwnie. Człowiek, który w młodym wieku wpada w szpony nałogu, funduje sobie gorszy start – powiedział Jacek Furman, Prezes Aflofarmu.
Share

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Pod względem liczby palących 15-latków Polska wyprzedza prawie wszystkie kraje europejskie
Pod względem liczby palących 15-latków Polska wyprzedza prawie wszystkie kraje europejskieŹródło: Fotolia
dpg1tr4

"Nie spal się na starcie" to nazwa pierwszej akcji Fundacji Aflofarm. Koncern farmaceutyczny (producent m.in. popularnych Opocan i Valerin) od lat przeznacza duże sumy na działalność charytatywną (tylko w 2016 r. na akcje społeczne przeznaczył ponad 1 mln zł). Wcześniej firma wspierała lokalne placówki medyczne oraz działania kulturalne głównie na terenie Pabianic, gdzie znajduje się siedziba, Fundacja natomiast będzie zajmować się promocją profilaktyki zdrowotnej i aktywnego stylu życia oraz popularyzacją wiedzy z zakresu farmacji i medycyny.

- To, że produkujemy leki, zobowiązuje nas do tego, by zachęcać ludzi do unikania błędów, które rzutują na stan ich zdrowia – powiedział Jacek Furman, Prezes Aflofarmu i członek Zarządu firmy na briefingu prasowym, na którym zaprezentowano założenia akcji.

"Nie spal się na starcie" to kampania antynikotynowa skierowana do młodzieży, która ma pokazać młodym ludziom, że nie warto sięgać po pierwszego papierosa. Głównym elementem kampanii jest film edukacyjny – a właściwie kilka krótkich spotów. Wystąpili w nich ambasadorzy akcji, m.in. Natalia Lesz, obecna Miss Polonia i Mister Polski, Maciek "Gleba" Florek i inni. Akcja uzyskała patronat Ministra Edukacji Narodowej, Narodowego Instytutu Zdrowia oraz Centrum Onkologii w Warszawie.

dpg1tr4

Premierowy pokaz filmu odbył się w jednym z warszawskich kin. Przemawiając do młodzieży w wieku ok. 13-15 lat, Jacek Furman powiedział, że walka z papierosami od lat był rodzajem jego prywatnej krucjaty.

- Gdy byłem dzieckiem, przeszkadzał mi dym tytoniowy w toaletach szkolnych. Któregoś dnia wylałem tam kwas masłowy. Wymknęło się to nieco spod kontroli, bo z powodu jego nieprzyjemnego zapachu, zwolniono wszystkich uczniów do domu – opowiedział, a później przytoczył już bardziej poważną opowieść o tym, jak obserwował chorych na raka płuc pacjentów oddziału onkologicznego.

Zobacz też:
Tyle traci firma na pracownikach, którzy palą

- Badania dowodzą, że młodzi ludzie, którzy palą papierosy, wolniej przyswajają wiedzę, szybciej się dekoncentrują, jednym słowem – nauka zajmuje im więcej czasu – wyjaśniał obecnym na sali dr Adam Fronczak z Akademii Medycznej w Łodzi.

dpg1tr4

Skala problemu ogromna. Pod względem liczby palących 15-latków Polska wyprzedza prawie wszystkie kraje europejskie. Gorzej od nas wypadają tylko: Rosja, Albania i Łotwa. Tymczasem palenie szkodzi bardziej dzieciom niż dorosłym; powoduje wśród palących młodocianych 2-krotnie częściej chorobę niedokrwienną mięśnia sercowego niż u niepalących, jest przyczyna astmy, duszności i wielu innych groźnych chorób.
Fundacja przekaże filmy promujące akcję szkołom w całej Polsce i ma nadzieję, że ich pokazanie sprawi, że młodzi ludzie nie dadzą sobie wmówić, że od jednego papierosa nie można się uzależnić.

- Jest to dla nas coś więcej niż zwykła kampania i nie traktujemy jej w sposób komercyjny, lecz myślimy o niej w kategoriach odpowiedzialności i misji, jaka spoczywa na naszej firmie w obszarze inwestowania w zdrowie kolejnych pokoleń młodych Polaków – mówi Jacek Furman.

Fundacja zachęca młodych ludzi do nakręcenia własnych 2-minutowych filmików promujących życie wolne od dymu tytoniowego. Nagroda pieniężna dla zwycięzcy to 10 tys. zł.

Jacek Furman nie zdradził, jakie są kolejne pomysły Fundacji.

icon info

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

dpg1tr4

Podziel się opinią

Share
dpg1tr4
dpg1tr4