Konferencja Marketplanet OnePlace odbędzie się 10‑11 marca w Sopocie
Warszawa, 18.12.2015 (ISBnews) - Piąta edycja konferencji Marketplanet OnePlace odbędzie się w dniach 10-11 marca 2016 roku w Sopocie. Będzie to spotkanie menedżerów wiodących firm w Polsce, które korzystają z elektronicznych platform zakupowych i dostrzegają potencjał tego rynku.
18.12.2015 15:43
"Już dziś wartość elektronicznego handlu między firmami przekracza 215 mld zł rocznie, a rynek ten będzie bardzo szybko rósł w kolejnych latach. Perspektywom i innowacjom w tym obszarze poświęcona będzie konferencja Marketplanet OnePlace w Sopocie" - czytamy w zapowiedzi.
ISBnews jest patronem medialnym tego wydarzenia.
"Konferencja Marketplanet OnePlace to potężna dawka wiedzy na temat trendów i najnowszych rozwiązań w obszarze zakupów elektronicznych dla firm z uwzględnieniem specyfiki polskiego rynku. W tym roku skoncentrujemy się na innowacjach, integracji oraz automatyzacji w procesach zakupowych. Właśnie one pozwalają przedsiębiorstwom generować oszczędności finansowe oraz czasowe, a także porządkować i upraszczać zakupy" - powiedział prezes Marketplanet Piotr Matysik. Wśród innowacji szczególną uwagę zajmą rozwiązania dostępne w chmurze.
W ocenie Matysika, rynek internetowego handlu między firmami będzie w kolejnych latach rozwijał się z kilku powodów.
"Po pierwsze, UE wymaga, aby kraje członkowskie stosowały elektroniczne narzędzia zakupowe w przetargach publicznych. W Polsce roczna wartość zamówień publicznych wynosi ok. 230 mld zł. Średnie oszczędności wynikające ze stosowania narzędzi zakupowych wynoszą ok. 10-15% Po drugie, coraz więcej małych i średnich firm interesuje się zakupami w sieci. Właśnie dla nich przygotowany jest elektroniczny rynek One-Place, z którego korzysta już ponad 30 tys. użytkowników. Trzecim powodem wzrostu jest postępujący rozwój nowych technologii w praktyce biznesowej" - czytamy dalej.
"Już dziś widzimy, że klienci domagają się od nas nie tylko narzędzi pozwalających planować zakupy i realizować je w sposób przemyślany i korzystny finansowo, ale chcą, aby na platformach Marketplanet były dostępne również takie narzędzia, jak podpis elektroniczny, elektroniczna faktura czy usługi factoringu czy dostęp do finansowania bankowego" - podsumował Matysik.
Marketplanet od ponad 14 lat wspiera kupujących w porządkowaniu i zwiększaniu efektywności procesów zakupowych, równocześnie współpracując z tysiącami dostawców. Klientami Marketplanet są między innymi: Orange Polska, AmRest, Black Red White, mBank czy Urząd Miasta w Warszawie oraz Narodowy Bank Polski.
(ISBnews)