Nowy fast food w Polsce. W menu będą greckie przysmaki
Sieć Spartan, czyli rumuński fast food, planuje wkroczyć do Polski. W menu znajdziemy dania inspirowane greckimi smakami np. souvlaki, gyros czy sałatki serwowane w chlebkach pita.
27.11.2024 18:42
Nazwa sieci fast food nawiązuje do kultury starożytnej Grecji. Portal wiaodmoscihandlowe.pl donosi, że marka stała się symbolem rumuńskiego sukcesu biznesowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sieć Spartan chce otworzyć restauracje w Polsce
Z ustaleń serwisu branżowego wynika, że sieć Spartan planuje otworzyć restauracje w Polsce. Międzynarodową ekspansję rumuńskiej marki ma wspierać firma Nhood. To do zadań tej spółki należy znalezienie i doradzanie przy wyborze partnerów franczyzowych oraz pozyskiwanie lokalizacji.
"Fakt" podaje, że do wkroczenia na polski rynek mogą zachęcać dane, z których wynika, że wartość sektora gastronomicznego w Polsce w 2024 r. szacowana jest na 95 mld zł. Co więcej, prognozy na kolejne lata przewidują dalszy wzrost.
Co można zjeść w sieci Spartan?
Spartan słynie z dań nawiązujących do kuchni greckiej, która cieszy się w Polsce sporą popularnością. W ofercie znajdują się m.in. souvlaki, gyros, sznycle, sałatki podawane w plackach pita lub chlebkach flatbread. Poza tym w menu pojawiają się dania dostosowane do lokalnych preferencji.
Sieć Spartan została założona w 2012 r. przez Stefana Mandachiego (który sprzedał firmę w 2023 r.). To jedna z największych sieci fast food w Rumunii - posiada 70 restauracji.
Pierwszy lokal powstał w Suczawie. Obecnie restauracje Spartan są zlokalizowane m.in. w centrach handlowych i przy głównych ulicach miast.
Polska kusi fast foody. Wendy's planuje debiut
Jednak nie tylko rumuński fast food dostrzega potencjał w polskim rynku. W lipcu 2024 r. informowaliśmy w WP Finanse, że do debiutu nad Wisłą szykuje się także amerykańska sieć fast food Wendy's.
Obecnie firma poszukuje osób, które poprowadzą lokale zgodnie z wytycznymi centrali. Kandydaci na te stanowiska powinni posiadać bogate doświadczenie operacyjne i udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju marek. Wendy's ma rozglądać się za osobami, które dobrze znają lokalny rynek.