Rywal KFC rozpycha się w Polsce. Do końca roku ponad 20 nowych lokali
Popeyes, sieć fast food znana ze smażonego kurczaka i kanapek, ujawniła plany podboju polskiego rynku. Do końca roku amerykańska spółka chce uruchomić ponad 20 nowych restauracji nad Wisłą. W planach są kolejne punkty m.in. w Warszawie, a także debiuty w mniejszych miejscowościach.
W tym roku Popeyes otworzył już pięć nowych restauracji. Są to lokale w Galerii Victoria w Wałbrzychu, drive thru przy trasie S8 w Oleśnicy, na Dworcu Głównym PKP we Wrocławiu, w CH Forum w Koszalinie oraz w Galerii Katowickiej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dubajska czekolada z Thermomiksa. Czy jest tańsza, niż ta ze sklepu?
Popeyes otworzy 23 nowe restauracje w Polsce
Jednak z zapowiedzi przedstawicieli firmy wynika, że Popeyes nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.
- Systematycznie podkręcamy tempo rozwoju Popeyes w Polsce. Tylko do końca roku chcemy otworzyć 23 restauracje, zarówno w miastach, gdzie już jesteśmy obecni np. w Warszawie, jak i w zupełnie nowych lokalizacjach np. w Białymstoku czy Olsztynie. O ile początkowo zależało nam na wprowadzeniu marki do największych metropolii, teraz idziemy krok dalej i stawiamy także na rozwój w średnich i mniejszych miastach - przyznał cytowany w komunikacie Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE, firmy, która jest master franczyzobiorcą marki Popeyes w Polsce, Czechach i Rumunii.
Jak dodał, w tym roku Popeyes planuje otwarcie kilku restauracji w formacie wolnostojącym i drive thru. Do końca 2031 r. franczyzobiorca planuje osiągnąć w sumie 700 restauracji własnych, zamierza także poszerzyć działalności na innych rynkach europejskich.
- W przypadku Popeyes nadal chcemy skupiać się na tym, by przede wszystkim serwować gościom to, z czego marka jest znana na całym świecie, czyli dania z kurczaka - podkreślił Tymofiejew, dodając, że w kolejnych etapach sieciówka będzie rozważała m.in. poszerzenie menu.
Tłumy na otwarciu Popeyes
Popeyes to amerykańska sieć fast food założona w 1972 r. Słynie m.in. z kurczaka marynowanego w mieszance inspirowanej Luizjaną oraz chrupiącej panierce. Marka jest obecna w Polsce od 2023 r., a pierwszy lokal otwarto w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu.
Ogromnym zainteresowaniem cieszyło się otwarcie pierwszej restauracji Popeyes w Warszawie (w centrum handlowym Złote Tarasy w 2023 r.). Pierwszych trzech klientów mogło bowiem liczyć na roczny voucher na kanapki, a pierwsza setka - na darmowego burgera.
Ta zapowiedź przyciągnęła mnóstwo chętnych - niektórzy zajmowali miejsca w kolejkach nawet 40 godzin przed otwarciem lokalu. Podobną akcję Popeyes zorganizował 17 marca 2025 r. we Wrocławiu, gdzie podczas otwarcia restauracji na Dworcu Głównym PKP na pierwszych 50 osób czekały darmowe kanapki.