Rywal KFC otwiera pierwsze drive thru w Polsce. Oto lokalizacja
Popeyes, amerykański bar znany ze smażonego kurczaka, otwiera pierwszą restaurację z opcją drive thru. Placówka, w której zamówimy dania bez wychodzenia z samochodu, powstanie w woj. zachodniopomorskim. To niejedyne plany firmy względem Polski na ten rok.
Popeyes jest obecny na polskim rynku w 2023 r., ale dopiero niedawno postanowił uruchomić restaurację skierowaną również do podróżnych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Test kubełków z KFC i Żabki.
Popeyes z opcją drive thru w Szczecinie
Jak podają wiadomoscihandlowe.pl nowy lokal Popeyes z opcją drive thru będzie zlokalizowany w Szczecinie przy ul. Struga. To pierwsza placówka tej sieci w Polsce, w której klienci złożą zamówienia bez opuszczania samochodów.
- Chcemy w ten sposób dotrzeć do kolejnych grup klientów i zaoferować podróżnym nową ofertę gastronomiczną, z której będą mogli korzystać także podczas przerw na posiłek w podróży - podkreślił Jakub Aleksandrowicz, dyrektor marketingu Popeyes w Polsce, cytowany przez serwis.
Nowe lokale Popeyes w największych polskich miastach
Otwarcie restauracji z opcją drive thru to część strategii Popeyes względem polskiego rynku. Już w momencie debiutu przedstawiciele sieciówki przekonywali, że zamierzają koncentrować się na największych miastach. Zgodnie z tym planem popularny amerykański bar jeszcze w tym roku zamierza otworzyć nowe lokale - m.in. w Gdyni i w Centrum Handlowym Janki pod Warszawą.
Obecnie restauracje Popeyes działają w Warszawie (3), Poznaniu (1), we Wrocławiu (1) i w Szczecinie (2). Do końca 2024 r. sieć ma posiadać 10 lokali. W nowych barach zatrudnienie znajdzie około 120 osób.
Popeyes to amerykańska sieć typu fast food, która sprzedaje przede wszystkim smażonego kurczaka i kanapki z kurczakiem. Ze względu na ofertę jest często określana jako mocna konkurencja dla KFC.
Zmiany w menu McDonald's. W ofercie Chicken Big Mac
Amerykańskie media donoszą, że sieci fast food notują spadki sprzedaży. Wśród nich jest m.in. McDonald's, który w II kwartale 2024 r. zanotował pierwszy spadek sprzedaży od trzech lat. Sprawozdanie finansowe koncernu wskazuje, że sprzedaż spadła o 1 proc., podczas gdy oczekiwania mówiły o 0,5 proc. wzroście.
W związku z tym McDonald's postanowił zmodyfikować menu, wprowadzając do amerykańskich restauracji nowego burgera o nazwie Chicken Big Mac. To odpowiednik znanego Big Maca, ale z kurczakiem. Argumentując ten ruch, dyrektor generalny McDonald's Chris Kempczinski zwrócił uwagę, że sprzedaż dań z kurczakiem jest na tym samym poziomie co dań z wołowiną.