Koronawirus. Sieć wprowadza nowe usługi
Carrefour uruchamia możliwość zamówienia gotowych koszyków zakupowych z dostawą kurierską dostępną w całej Polsce, a w sklepach stacjonarnych umożliwia zakupy na telefon.
"Sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa oznacza dla Carrefour szczególną odpowiedzialność społeczną. Działamy w pełnej mobilizacji, poczuciu solidarności i troski, aby w obliczu sytuacji wyjątkowej zapewniać rozwiązania, które umożliwiają naszym klientom bezpieczniejsze dokonywanie zakupów i skrócą kolejki w sklepach" - powiedział dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych w Carrefour Polska Michał Sacha
Na stronie internetowej Carrefour można znaleźć 5 gotowych koszyków zakupowych. Koszyki kosztują 39,99 zł, a koszyk dla seniora 99,99 zł.
W koszyku "dla każdego" znajdują się produkty spożywcze, w tym m.in. ryż, kasza, makaron, passata pomidorowa i orzechy.
Oglądaj też: Rząd dorzuci 40 proc. pensji. Jeśli firma będzie miała kłopoty przez 2 miesiące
Koszyk rodzinny zawiera też płatki kukurydziane, ptasie mleczko i mus owocowy.
Jest też koszyk drogeryjny, w którym znajdziemy m.in. papier toaletowy, płyn do mycia naczyń, szampon, żel pod prysznic i płyn do prania.
Na stronie dostępny jest też koszyk wegetariański.
Każdy z koszyków zawiera od 20 do 30 produktów i, jak informuje sieć, zostaje przekazany kurierowi w 48 godzin.
Podobną usługę uruchomił w zeszłym tygodniu Kaufland. Niemiecka sieć nawiązała współpracę z Mango. Dzięki niej klienci mogą nabyć specjalną paczkę, która zawiera produkty spożywcze oraz higieniczne.
Znajdują się w niej 32 najpopularniejsze artykuły. Co ważne, można kupować (za pośrednictwem strony internetowej Mango) wyłącznie gotowe paczki - nie można zmienić zawartego w nich asortymentu.
W zeszłym tygodniu Carrefour rozpoczął też współpracę z pośrednikiem dla zakupów online, platformą Glovo. Z powodu pandemii koronawirusa inne sieci handlowe też wprowadzają usługi online.
W ostatnim tygodniu do sieci weszły m.in. Biedronka, Kaufland, Stokrotka, Spar (i należący do nich Piotr i Paweł) i Żabka. Od dłuższego już czasu, jeszcze zanim świat zaatakował koronawirus, sklepy internetowe zaczęły prowadzić m.in. Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Frisco, Lidl, Tesco, Makro i Selgros.
Część sieci, w tym m.in. Biedronka, nie uruchomiła własnego sklepu internetowego. Zakupy online można zrobić tylko przez pośrednika - Glovo.
Z kolei Żabka, Stokrotka i Spar uruchomiły usługę click&collect. Polega ona na tym, że klient może zrobić zakupy i zapłacić za nie za pomocą aplikacji mobilnej, a następnie gotowe odebrać już w punkcie sprzedaży.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem