Kreatywność nie popłaca?
Jak się okazuje w niektórych firmach kreatywność jest niemile widziana. Dlaczego? Być może, wynika to z długiej tradycji firmy, która poniekąd podkreśla jej renomę.
28.05.2009 | aktual.: 28.05.2009 12:08
Polscy pracownicy najczęściej twierdzą, że kreatywność w ich firmie nie popłaca. Takie wnioski płyną z naszego sondażu. Aż 39% pracowników odpowiedziało, że kreatywność w ich firmie jest raczej niemile widziana.
Z drugiej strony jednak, 33% osób, które wzięły udział w ankiecie powiedziało, że kreatywność jest zauważana i doceniana przez ich szefów.
Nie brakuje tych, którzy twierdzą, że szef dopinguje kreatywnych, jednak nigdy nie wykorzystał żadnego pomysłu. Z kolei 10% stwierdziło, że nie ma zdania, bo się "nie udziela".
W sondażu wzięło udział 3234 osób.
Kreatywność jest szczególnie pożądana w zawodach związanych z tworzeniem nowych idei. Dotyczy to m.in. takich dziedzin jak marketing, prace doświadczalne, gastronomia, sztuka czy też media. Jak się okazuje w niektórych firmach kreatywność jest niemile widziana. Dlaczego? Być może, wynika to z długiej tradycji firmy, która poniekąd podkreśla jej renomę.
Kreatywny pracownik jest gotowy do rywalizacji, by stać się najlepszym w tym co robi. Chcąc wykazać się innowacyjną ideą, często spotyka pewnego rodzaju barierę i niechęć. Pracodawcy odrzucają pomysły, ponieważ boją się zmian lub konsekwencji z nimi związanych. Wolą trzymać się sprawdzonych metod, które do tej pory przynosiły zyski.
Ludzie o wysokim wskaźniku kreatywności są krytyczni i ciągle im czegoś brak. Dużo wymagają od siebie i otoczenia. Za wszelką cenę starają się dążyć do postawionego celu. Być może kierownicy tłamszą kreatywnych pracowników ze strachu przed utratą własnej posady?