Krówka i Żubrówka wystawione na Facebooku

Coraz więcej polskich produktów ma swoje konta na Facebooku. Zdobywają dzięki temu uznanie na całym świecie, u 250 milionów aktywnych użytkowników.

Zdecydowana większość Rosjan popiera zakaz nocnej sprzedaży alkoholu
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Coraz więcej polskich produktów ma swoje konta na Facebooku. Zdobywają dzięki temu uznanie na całym świecie, u 250 milionów aktywnych użytkowników.

Facebook zdobywa ponad milion nowych użytkowników w tygodniu. Codziennie internauci spędzają w tym serwisie 5 miliardów minut. Odwiedzają m.in. konta tradycyjnej polskiej krówki oraz Żubrówki. Facebook staje się najtańszym kanałem komunikacji i reklamy.

Według badań firm Chadwick Martin Bailey oraz iModerate, przeprowadzonych na terenie USA, strony Facebooka wzmacniają lojalność klientów wobec danej marki. Fani nie tylko chętniej kupują promowane na stronach serwisu produkty i usługi, ale również polecają je swoim znajomym. Co piąty ankietowany użytkownik przyznaje, że dzięki portalowi Facebook przyjaźniej patrzy na daną markę. Co trzeci twierdzi, że chętniej ją kupuje, a co drugi, że chętniej rekomenduje ją na swoim profilu.

Facebook ma już w Polsce ponad 3 miliony użytkowników. Ponad jedna czwarta użytkowników serwisów społecznościowych jest zainteresowana możliwością kontaktowania się z lubianymi markami w taki sposób, w jaki kontaktują się z innymi znajomymi, zaś blisko jedna piąta deklaruje, że byłaby zainteresowana dodaniem takiej postaci do grona swoich znajomych (badanie Gemius SA). Żubrówka skupia na Facebook.com ponad 24 600 użytkowników na 12 różnych stronach. Najpopularniejszy profil poświęcony Żubrówce osiągnął ponad 13 750 fanów. To najlepszy do tej pory rezultat polskiej marki FMCG na międzynarodowym portalu. Liczba fanów Żubrówki na Facebooku wzrasta z minuty na minutę. Wg statystyk zamieszczonych na stronie www.facebooker.pl profil Żubrówka znajduje się na 53 miejscu najpopularniejszych polskich profili publicznych. Daje mu to pozycję lidera nie tylko wśród polskich alkoholi, ale wśród wszystkich marek FMCG.

JS
Handel-Net

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord