Krówka i Żubrówka wystawione na Facebooku

Coraz więcej polskich produktów ma swoje konta na Facebooku. Zdobywają dzięki temu uznanie na całym świecie, u 250 milionów aktywnych użytkowników.

Zdecydowana większość Rosjan popiera zakaz nocnej sprzedaży alkoholu
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Coraz więcej polskich produktów ma swoje konta na Facebooku. Zdobywają dzięki temu uznanie na całym świecie, u 250 milionów aktywnych użytkowników.

Facebook zdobywa ponad milion nowych użytkowników w tygodniu. Codziennie internauci spędzają w tym serwisie 5 miliardów minut. Odwiedzają m.in. konta tradycyjnej polskiej krówki oraz Żubrówki. Facebook staje się najtańszym kanałem komunikacji i reklamy.

Według badań firm Chadwick Martin Bailey oraz iModerate, przeprowadzonych na terenie USA, strony Facebooka wzmacniają lojalność klientów wobec danej marki. Fani nie tylko chętniej kupują promowane na stronach serwisu produkty i usługi, ale również polecają je swoim znajomym. Co piąty ankietowany użytkownik przyznaje, że dzięki portalowi Facebook przyjaźniej patrzy na daną markę. Co trzeci twierdzi, że chętniej ją kupuje, a co drugi, że chętniej rekomenduje ją na swoim profilu.

Facebook ma już w Polsce ponad 3 miliony użytkowników. Ponad jedna czwarta użytkowników serwisów społecznościowych jest zainteresowana możliwością kontaktowania się z lubianymi markami w taki sposób, w jaki kontaktują się z innymi znajomymi, zaś blisko jedna piąta deklaruje, że byłaby zainteresowana dodaniem takiej postaci do grona swoich znajomych (badanie Gemius SA). Żubrówka skupia na Facebook.com ponad 24 600 użytkowników na 12 różnych stronach. Najpopularniejszy profil poświęcony Żubrówce osiągnął ponad 13 750 fanów. To najlepszy do tej pory rezultat polskiej marki FMCG na międzynarodowym portalu. Liczba fanów Żubrówki na Facebooku wzrasta z minuty na minutę. Wg statystyk zamieszczonych na stronie www.facebooker.pl profil Żubrówka znajduje się na 53 miejscu najpopularniejszych polskich profili publicznych. Daje mu to pozycję lidera nie tylko wśród polskich alkoholi, ale wśród wszystkich marek FMCG.

JS
Handel-Net

Wybrane dla Ciebie

Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu