Kurs akcji Wittchena wzrósł o 10% na debiucie na rynku głównym GPW
Wittchen jest 480. spółką notowaną na głównym rynku oraz 21. debiutem na tym rynku w 2015 roku.
"W wyniku oferty publicznej dołączyli do nas nowi akcjonariusze. Na akcje Wittchen zapisało się łącznie ponad 800 inwestorów. Bardzo im dziękuję za zaufanie i pragnę zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, by w kolejnych latach budować wartość dla wszystkich akcjonariuszy. Mam też nadzieję, że nasz unikalny model biznesowy oraz osiągane wyniki będą doceniane przez coraz większe grono inwestorów" - powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie poświęconym debiutowi.
Pierwsza oferta publiczna Wittchen obejmowała ostatecznie 3,25 mln akcji, w tym 1,6 mln akcji nowej emisji. Cena oferowanych akcji została ustalona w drodze budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych na 17 zł (cena ta jest jednocześnie kursem odniesienia dla pierwszej sesji Wittchen na GPW). Łączna wartość oferty publicznej akcji przekroczyła 55 mln zł, w tym ponad 27 mln zł to wartość brutto nowej emisji akcji.
Po ofercie publicznej rodzina Wittchen zachowała pakiet kontrolny w spółce, z blisko 76-proc. udziałem w podwyższonym kapitale zakładowym.
Wittchen jest wiodącym na polskim rynku sprzedawcą luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż luksusowego obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. W 2014 r. Wittchen odnotował 27,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy 130,5 mln zł przychodów.
(ISBnews)