Trwa ładowanie...
d19dql2
16-02-2016 09:56

Liczba biletów sprzedanych w polskich kinach wzrosła o 10,5% do 44,7 mln w 2015

Warszawa, 16.02.2016 (ISBnews) - Polskie kina sprzedały 44,7 mln biletów w 2015 r., co oznacza wzrost o 10,5% r/r, wynika z wstępnych danych Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, cytowanych przez European Audiovisual Observatory (EAO). EAO szacuje, że ogółem europejskie kina sprzedały w 2015 r. 980 mln biletów, tj. o 7,6% więcej niż rok wcześniej.

d19dql2
d19dql2

"Jest to drugi najwyższy poziom zarejestrowany w UE w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Tylko w 2009 r. udało się kinom w UE osiągnąć lepszy wynik z uwagi na premierę filmu 'Avatar' i wprowadzeniu projekcji 3D" - czytamy w komunikacie.

Wzrost sprzedaży biletów do kin odnotowano na niemal wszystkich lokalnych rynkach UE, poza Francją gdzie w porównaniu z 2014 r. nastąpił spadek frekwencji w kinach o 1,4% do 206 mln wejściówek.

Największy wpływ na wzrost sprzedaży miał rynek niemiecki, gdzie sprzedano 139 mln biletów (+14,4%), brytyjski z wynikiem 171,9 mln sztuk (+9,2%) a następnie Włochy (107 mln +8.9%), Hiszpania (94,6 mln, +8.2%) i Polska (44,7 mln, +10.5%).

"Wzrost sprzedaży w Europie był napędzany głównie przez dobre wyniki szeregu amerykańskich hitów, takich jak 'Gwiezdne Wojny - Przebudzenie Mocy', 'Minionki', 'Jurassic World', '50 Twarzy Greya' oraz 'Szybcy i Wściekli 7'. W porównaniu do 2014 roku, udział krajowych produkcji w sprzedaży biletów wzrósł na 10 rynkach i spadł w 14 krajach europejskich" - podano również w komunikacie.

(ISBnews)

d19dql2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d19dql2

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj