Liczba klientów Alior Banku wzrosła o 16,3% r/r do prawie 3 mln w 2015 r.

Warszawa, 03.03.2016 (ISBnews) - Liczba klientów Alior Banku osiągnęła poziom 2,996 milionów na koniec 2015 roku, co oznacza wzrost o 16,3% w skali roku.

03.03.2016 09:01

Spośród 2,996 mln klientów ok. 2,86 mln to klienci indywidualni, a ponad 132,7 tys. to klienci biznesowi. Na wzrost liczby klientów złożył się 16,7-proc. wzrost liczby obsługiwanych klientów detalicznych oraz zwiększenie liczby obsługiwanych przedsiębiorstw o 8,4%.

"Najbardziej istotnymi kanałami akwizycji nowych klientów detalicznych były: oddziały Alior Banku (63% klientów pozyskanych w 2015 r.), T-Mobile Usługi Bankowe (28% klientów pozyskanych w 2015 r.) oraz Consumer Finance (9% liczby klientów pozyskanych w 2015 r.). Należny nadmienić, że poza wzrostem organicznym, istotny wpływ na poziom akwizycji klientów miała fuzja operacyjna z Meritum Bankiem, przeprowadzona 26 października 2015 r." - czytamy w raporcie.

W związku z połączeniem z Meritum Bank, Alior Bank zainicjował proces zmian w obecnym modelu dystrybucji. Docelowa sieć Alior Banku będzie składać się z oddziałów flagowych, oddziałów standard oraz placówek partnerskich.

Bank wyodrębnił do końca ub. roku 45 dużych, flagowych oddziałów do obsługi klientów indywidualnych i biznesowych. Zaoferują one klientom indywidualnym i biznesowym produkty klasy private banking, dostępne dotychczas wyłącznie dla klientów zamożnych. W placówkach tych nie będzie obsługi gotówkowej.

W drugiej połowie 2015 r. marka Alior Bank Express ostatecznie zniknęła z rynku.

"Część placówek Alior Bank Express została podniesiona do standardu uniwersalnych oddziałów, oferujących szerszą gamę produktów i usług, w tym produktów dla mikroprzedsiębiorstw i produktów inwestycyjnych. Wybrane placówki Alior Bank Express zostały włączone do sieci franczyzowej banku. Z przyczyn lokalizacyjnych - powielania się placówek - likwidacją zostało objętych kilkanaście placówek franczyzowych. Do sieci franczyzowej, która powiększyła się o placówki Meritum Banku, wprowadzone natomiast zostały usługi transakcyjne i dodatkowe produkty" - czytamy dalej.

Docelowo sieć franczyzowa będzie liczyła ponad 600 placówek.

Wsparciem dla tej sieci dystrybucji jest 607 punktów obsługi, w których oferowane są produkty banku pod marką: T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank. W ramach tych punktów obsługi, według stanu na koniec 2015 r., pełną obsługę bankową świadczyło 155 placówek T-Mobile Usługi Bankowe.

Według stanu na koniec 2015 r., bank dysponował 851 placówkami (328 oddziałów tradycyjnych - w tym 6 oddziałów Private Banking i 12 Regionalnych Centrów Biznesu oraz 523 placówek partnerskich). Produkty banku oferowane są również w sieci prawie 3 tys. placówek pośredników finansowych.

Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Bank zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa banku miały wartość 40 mld zł na koniec 2015 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)