Lidl? Biedronka? Nie. Oto najtańszy sklep w Polsce
Zakupy w dobie galopującej inflacji potrafią przyprawić o zawrót głowy. Ceny podstawowych produktów rosną, a klienci szukają oszczędności tam, gdzie to tylko możliwe. Badanie cen "koszyków" pokazuje, gdzie zrobimy najtańsze zakupy.
16.02.2021 11:42
Przeprowadzona przez ASM Sales Force Agency analiza rynku brała pod uwagę ceny w pierwszym miesiącu 2021 roku. To właśnie na bazie cen koszyków z podstawowymi produktami wyłoniono najtańszą obecnie ofertę w Polsce.
Co się w nich znalazło? Oczywiście najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii, wliczając w to nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemię domową oraz kosmetyki.
Okazuje się także, że styczniowe badanie wykazało wzrost średnich cen na poziomie 2 proc., co w praktyce daje dodatkowych 5 zł za zakup jednego "koszyka" (średnia cena na poziomie 229 zł).
Najtańszą siecią handlową w Polsce okazuje się Auchan. Na dalszych lokatach uplasowały się sklepy Makro i Biedronki. Średni koszt koszyka zakupowego "zwycięskiej" sieci wyniósł 206,35 zł - wobec 249,46 zł w sieci Selgros (najdroższa z badanych marek).
Agencja wykazała, że dane do badania zostały zebrane w 5 placówkach każdej z sieci tradycyjnych, zlokalizowanych w 12 miastach Polski. ASM Sales Force Agency przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych.