Lidl znowu rozdaje książki. Chce zaszkodzić Świeżakom?

Po raz kolejny sieć dyskontów pod koniec roku zamierza rozdać swoim lojalnym klientom książki kucharskie. Tym razem promocja zaczyna się jednak wcześniej niż zazwyczaj i szybciej się kończy. I to akurat w tym samym momencie co akcja Biedronki ze Świeżakami.

Obraz
Sebastian Ogórek

To już czwarta kulinarna pozycja z półki Lidla. Wcześniej sieć rozdawała książki o tym, jak przyrządzać ryby, piec ciasta a także o kulinarnych zmaganiach znanych kucharzy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Najnowsza publikacja to dzieło tego ostatniego. Tematem przewodnim jest tradycyjna kuchnia polska, ale w nowoczesnym wydaniu.

- W najnowszej książce udowodnię, że kuchnia polska to bogactwo smaków, a stare przepisy naszych babć mogą być nadal aktualne - wystarczy je lekko odświeżyć – podkreśla Karol Okrasa . Poza przepisami w książce znajdują się też porady od jego znajomych.

Lidl rozda książki, ale nie tak całkowicie za darmo. Tradycyjnie trzeba będzie zrobić przy okazji duże zakupy. Książkę otrzymać można po wydaniu minimum 300 zł. Warunkiem jest bowiem zebranie sześciu naklejek, z czego jedna przysługuje za zakupy za minimum 50 zł.

- Nakład książki wynosi blisko 1.000.000 szt. Krótki okres zbierania naklejek związany jest z kolejną niespodzianką, którą przygotowujemy dla wszystkich klientów. Zapewniamy, że jeszcze niejednokrotnie zaskoczymy ciekawymi konceptami promocyjnym - mówi WP Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka prasowa Lidl Polska.

Książki dyskontu były dotąd wydawniczymi hitami. Pierwsza publikacja miała milion egzemplarzy, druga już półtora, a trzecia aż 2 mln. A to sprawiało, że sieć dyskontów stawała się jednym z największych... wydawnictw w Polsce.

Tym razem książek jest mniej bo, po pierwsze promocja zaczyna się wcześniej i jest dużo krótsza niż zazwyczaj. W latach ubiegłych naklejki zbierać można było przez 7 tygodni, teraz tylko przez trzy - od 10 do 30 listopada.

Jednocześnie zbiega się z podobną akcją Biedronki. W tej sieci do 20 listopada można zbierać naklejki, by otrzymać maskotkę Świeżaka. Akcja okazała się wielkim sukcesem Biedronki. Zabawki błyskawicznie znikają z półek, a w sieci trwa handel naklejkami.

- Handel spożywczy to gra zero-jedynkowa. Jak ktoś kupi ziemniaki w Biedronce, to nie pójdzie po nie do Lidla. Dlatego sieciom tak zależy na przywiązaniu klienta do swojego sklepu –tłumaczył miesiąc temu w WP Jarek Sygitowicz, twórca lojalnościowego startupu ZenCard.

Lidl zaprzecza, pytany czy rzeczywiście chce wcześniejszym startem swojej promocji pokrzyżować szyki konkurentowi i przyciągnąć do siebie straconych klientów.

Wybrane dla Ciebie
Pokazał rachunek za prąd. "Granica prawie przekroczona"
Pokazał rachunek za prąd. "Granica prawie przekroczona"
Potrącił nastolatkę i uciekł. Sąd chce od księdza 60 tys. zł
Potrącił nastolatkę i uciekł. Sąd chce od księdza 60 tys. zł
Kultowa sieć kawiarni zamyka lokale. Przegrywa walkę z Żabką?
Kultowa sieć kawiarni zamyka lokale. Przegrywa walkę z Żabką?
Ukraiński gigant przejmie sklepy Carrefoura w Polsce? Bada rynek
Ukraiński gigant przejmie sklepy Carrefoura w Polsce? Bada rynek
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Płacą do 70 zł/h. Praca tuż przy granicy z Polską
Płacą do 70 zł/h. Praca tuż przy granicy z Polską
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę